Internetowy Samochód Roku 2010
2011-03-17 10:19
Najczęściej oglądane modele w 2010 r. © fot. mat. prasowe
W 2010 roku Skoda Octavia powtórzyła sukces sprzed roku i ponownie okazała się najbardziej popularnym modelem w polskim Internecie, zdobywając tym samym tytuł Internetowego Samochodu Roku 2010. Na podium, tuż za plecami kompaktowej Czeszki, uplasowały się w minionym roku Opel Astra oraz Dacia Duster, poinformowali organizatorzy konkursu - mojeauto.pl i otoMoto.pl.
Przeczytaj także: Internetowy Samochód Roku. Znamy najpopularniejsze auta w Polsce
fot. mat. prasowe
Najczęściej oglądane modele w 2010 r.
Zwycięstwo Skody Octavii w 2010 roku nie było już tak bezdyskusyjne jak rok wcześniej, choć osiągnięta przewaga punktowa na zakończenie roku może dawać takie złudzenie. Zdecydował skuteczniejszy finisz, a właściwie zadyszka na ostatnich metrach (czyt. miesiącach) głównego rywala do tytułu. Początek roku należał bowiem zdecydowanie do Opla Astry, który w pierwszym półroczu aż pięciokrotnie plasował się na pierwszym miejscu w miesięcznych zestawieniach. W sumie kompaktowy Opel jeszcze czterokrotnie zajmował drugie miejsce, raz też był trzeci. Jednak w ostatnich trzech miesiącach zainteresowanie tym autem dość drastycznie spadło, i Astra nie tylko nie zdołała się w tym okresie załapać na „pudło”, to w efekcie straciła pozycję lidera w rocznym rankingu Top Ten. Zainteresowanie Octavią utrzymywało się bardziej równomiernie (po cztery pierwsze i drugie miejsca oraz dwukrotnie trzecia lokata w miesięcznych Top Tenach), i choć dwa razy kompaktowa Skoda również wypadła poza czołową trójkę, to jednak cały czas zachowywała bliski kontakt ze ścisłą czołówką.
Trzecia w rocznym rankingu Dacia Duster miała zdecydowanie utrudnioną sytuację, a to za sprawą faktu, że dopiero w marcu pojawiła się w sprzedaży. Mimo to rumuński kompaktowy SUV już w swoim debiutanckim miesiącu na polskim rynku zanotował „wejście smoka” i od razu znalazł się na drugiej pozycji listy najbardziej popularnych modeli. Takiego debiutu z pewnością każdy by sobie życzył. Jak się okazało w kolejnych miesiącach, nie był to jednostkowy objaw zainteresowania, bo do końca roku Dacia jeszcze raz zajęła drugie miejsce, cztery razy trzecie, a w grudniu w końcu udało jej się zdobyć szczyt rankingu. Summa summarum dało to trzecie miejsce – może i niespodziewanie, ale całkowicie zasłużenie.
Drugi w 2009 roku Volkswagen Golf w minionych dwunastu miesiącach musiał przełknąć gorycz spadku poza czołową trójkę, choć zainteresowanie tym modelem było niezmiennie wysokie, o czym świadczą m.in. trzykrotnie trzecie miejsca i ciągła obecność w pierwszej dziesiątce miesięcznych rankingów. Niewiele jednak brakło, a znalazłby się jeszcze jeden pogromca najpopularniejszego modelu na Starym Kontynencie. Z niewielką stratą punktową miniony rok zakończyła bowiem Kia Venga, która rozpoczęła swoją obecność na polskim rynku również od mocnego uderzenia, zajmując w styczniu czwarte miejsce. W pierwszym
półroczu Venga zdołała jeszcze wdrapać się drugą i trzecią lokatę i tylko słaby grudzień i spadek poza czołową dziesiątkę kosztował Kię utratę czwartej pozycji.
Przeczytaj także:
Internetowy Samochód Roku. Jakie auta używane na celowniku Polaków?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
branża motoryzacyjna, rynek motoryzacyjny, rynek samochodowy, najpopularniejsze samochody, Internetowy Samochód Roku