Polacy a transmisja skoków narciarskich
2011-03-21 09:39
Średnie widownie zimowych transmisji skoków narciarskich w latach 1999-2011 w poszczególnych sezona © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Oglądalność wiosennej ramówki TV
Według TNS OBOP, średnia widownia transmisji skoków narciarskich w latach 1999 - 2011 wyniosła 4,7 mln widzów przy udziałach w rynku telewizyjnym na poziomie 46%. Najwięcej widzów śledziło zmagania skoczków w czasie największych sukcesów Adama Małysza. W sezonach 2001/2002 i 2002/2003, w których Małysz zdobył po raz drugi i trzeci z rzędu Puchar Świata, transmisje ze skoków przyciągnęły odpowiednio średnio 6,7 mln (udziały 58%) oraz 6,6 mln widzów (udziały 61%). Trzecią co do wielkości średnią widownię zgromadził sezon 2004/2005, w którym Małysz wywalczył czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata.Spośród wszystkich transmisji skoków narciarskich największą średnią widownię - 13,8 mln - miała finałowa seria konkursu skoków podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City (TVP1, 13.02.2002), podczas której Adam Małysz zdobył brązowy medal na skoczni K-90. Ponad trzy czwarte Polaków (77%), którzy mieli w tym czasie włączony telewizor, zdecydowało się kibicować naszemu najlepszemu skoczkowi w historii. Był to jednocześnie najlepiej oglądany program emitowany przez jedną stację od początku prowadzenia pomiaru telemetrycznego przez TNS OBOP.
fot. mat. prasowe
Średnie widownie zimowych transmisji skoków narciarskich w latach 1999-2011 w poszczególnych sezona
Jak podaje TNS OBOP, transmisje skoków narciarskich realizowała przede wszystkim TVP1. Wpływy reklamowe (dane cennikowej bez uwzględnienie rabatów) telewizji publicznej ze sprzedaży reklam (spoty reklamowe i plansze sponsorskie) wyniosły w latach 1999 -2011 łącznie blisko 272 mln PLN. Najwięcej dzięki Małyszowi TVP zarobiła w sezonie 2004/2005 – aż 37,9 mln PLN. W obecnym sezonie wpływy wynoszą 35 mln PLN i jest to według oficjalnych danych cennikowych drugi wynik w historii.
fot. mat. prasowe
Wpływy z reklam przy okazji zimowych transmisji skoków narciarskich w latach 1999-2011 w poszczególn
Najwięcej na reklamę przy okazji transmisji skoków wydała branża telekomunikacyjna (47,1 mln PLN) oraz sektory „żywność” (43,7 mln PLN) oraz „napoje i alkohole” (25,5 mln PLN).
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę według sektorów przy okazji zimowych transmisji skoków narciarskich w latach 1999
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3176 osób powyżej 4 roku życia.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl