E-learning w Służbie Celnej
2004-11-06 02:15
Przeczytaj także: Portal wiedzy Polska Wszechnica Informatyczna
- Przystąpienie naszego kraju do Unii Europejskiej sprawiło, że przed Polską Administracją Celną stanęły nowe zadania. Aby im sprostać konieczne było, między innymi, unowocześnienie sposobu szkolenia Służby Celnej. W związku z tym, w ramach programu PHARE 2001, w administracji celnej został uruchomiony i wdrożony System Zdalnego Nauczania. Dzięki niemu możemy szybciej i taniej szkolić naszych pracowników - powiedział Wiesław Czyżowicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Szef Służby Celnej.Wdrożenie Systemu Zdalnego Nauczania w Polskiej Administracji Celnej ruszyło w połowie lutego 2004 roku i trwało osiem miesięcy. W tym czasie inżynierowie ComputerLandu wspólnie z ekspertami merytorycznymi Służby Celnej wdrożyli nie tylko platformę dla szkoleń elektronicznych, ale również pełną gamę szkoleń o tematyce celnej, kursy językowe oraz szkolenia z obsługi aplikacji komputerowych.
W efekcie powstało ponad sto dziesięć lekcji szkoleń asynchronicznych, na które składa się ponad 3000 ekranów; pięć modułów szkolenia z Systemu Obsługi Zgłoszeń Celnych "CELINA" zawierającymi ponad 1600 ekranów symulujących pracę rzeczywistego systemu oraz synchroniczne szkolenie z obsługi Systemu Finansowo-Księgowego "ZEFIR", zbudowane na zasadzie klasy wirtualnej.
"ATENA" umożliwia realizację szkoleń elektronicznych w czasie rzeczywistym, gdzie dostępne są takie funkcje, jak komunikacja audio/wideo, wirtualna tablica, czy dzielenie aplikacji. Z tego mechanizmu Służba Celna korzysta na przykład w czasie szkoleń z systemu "ZEFIR", w którym oprócz slajdów wyświetlanych na wirtualnej tablicy, instruktor udostępnia studentom w trybie synchronicznym ekran rzeczywistego "ZEFIRA". Dzięki tej funkcji jego użytkownicy z odległych miejsc w Polsce mogą ćwiczyć pracę z systemem pod kontrolą instruktora bez konieczności posiadania dostępu do rzeczywistej aplikacji.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl