Technologia ważna dla usług edukacyjnych
2011-03-28 09:37
Przeczytaj także: System oświaty w Polsce 2007/2008
Badanie podobnych nastawień przeprowadzone w roku 2010 wskazuje, że wśród nauczycieli i wykładowców w USA:
- 53% szefów placówek oświatowych i decydentów w szkołach podstawowych i średnich, szkołach przygotowujących do podjęcia studiów oraz uniwersytetów stwierdziło, że jest szansa na inwestycje w technologię wideo w ciągu następnego roku, aby „zwiększyć efektywność i skuteczność” szkół.
- Większość respondentów (84%) uważa, że technologia odegra dużą rolę w udoskonaleniu sposobów uczenia się.
- Podobny odsetek (82%) sądzi, że technologia odegra dużą rolę w ułatwieniu przygotowania studentów do dołączenia do pracowników przyszłości.
-
Zaraz za zatrzymaniem dobrych studentów – miejsce pierwsze – ankietowani w USA wymieniają następujące istotne problemy administracyjne i strategiczne, jakie stoją przed szkołami:
- lepsza komunikacja z uczniami i rodzicami,
- zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego w kampusach,
- zapewnienie bezpieczeństwa w Internecie,
- wykorzystanie nowych technologii,
- podniesienie umiejętności nauczycieli w zakresie korzystania z rozwiązań technicznych, multimediów i komputerów,
- lepsza komunikacja z przedstawicielami wydziałów i kadrą.
Cytaty
„Rządy coraz częściej dostrzegają rolę edukacji w tworzeniu zdrowej gospodarki i zdrowego społeczeństwa. W tej wizji znaczenie technologii rośnie w coraz szybszym tempie”.
Frank Florence, dyrektor ds. edukacji w sektorze publicznym, Cisco
„Z satysfakcją zauważam, że nowe technologie, takie jak rozwiązania do wideokonferencji, odgrywają coraz większą rolę w edukacji na całym świecie. Dzieje się tak, ponieważ zapewniają one studentom wiele możliwości, niezależnie od ich statusu społecznego i ekonomicznego oraz miejsca zamieszkania”.
Renee Patton, dyrektor ds. edukacji w sektorze publicznym w USA, Cisco
„Wyniki przeprowadzonej na 5 kontynentach ankiety wskazują na wiele elementów wspólnych w nowej globalnej gospodarce — konkurencyjność, możliwość znalezienia pracy, bezpieczeństwo informatyczne — które nauczyciele i wykładowcy na całym świecie stawiają na pierwszym miejscu”.
Dr Ronald A. Faucheux, prezes, Clarus Research Group
Informacje o badaniu
W przeprowadzonych ankietach telefonicznych wzięło udział 500 szefów placówek oświatowych i decydentów z branży informatycznej w 14 krajach na 5 kontynentach. Badaniem objęto następujące kraje: Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Meksyk, Rosja, Arabia Saudyjska, RPA, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Wielka Brytania. Połowę respondentów stanowili przedstawiciele szkół podstawowych i średnich, a drugą połowę przedstawiciele szkół wyższych.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl