Zakupy odzieży przez Internet
2011-04-01 09:44
Wiek © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy ubraniowe Polek przeniosły się do sieci
KTO KUPUJE W E-BUTIKACH?fot. mat. prasowe
Wśród osób kupujących przez Internet odzież, obuwie, dodatki, czy bieliznę największy procent stanowią osoby w przedziale wiekowym 19-35 lat, łącznie 68%. Najmniejszą grupę stanowią seniorzy – zaledwie 3%.
fot. mat. prasowe
Wielkość miejscowości - liczba mieszkańców
Największą część kupujących w e-butikach stanowią osoby zamieszkujące województwo mazowieckie – 18 %.
Na drugim miejscu znalazło się województwo śląskie (12%), a na trzecim dolnośląskie (10%). Najmniejszą liczbę w ujęciu terytorialnym stanowią osoby zamieszkujące województwa podlaskie i świętokrzyskie – po 2%.
MODOWYCH ZAKUPÓW ON-LINE DOKONUJEMY KILKA RAZY W ROKU
Jak wynika z badań, prawie 70 % spośród osób, które zadeklarowały kupno odzieży, obuwia, galanterii i dodatków oraz bielizny de-klaruje zakup tego typu produktów kilka razy w roku. Najmniejszą grupę – 2%, stanowią prawdziwi zakupoholicy – osoby kupujące kilka razy w tygodniu.
fot. mat. prasowe
Jak często kupujesz tego typu produkty przez Internet?
CHĘTNIE PRZEGLĄDAMY OFERTY E-BUTIKÓW
Podobnie jak w tradycyjnych butikach chętnie wodzimy wzrokiem po sklepowych witrynach, tak i w Internecie często przeglądamy odzież, obuwie, galanterię i bieliznę. Wśród użytkowników Ceneo, którzy kupują w tych kategoriach najwięcej osób (41%) wybrało odpowiedź „Kilka razy w miesiącu”. Natomiast całkiem spora grupa użytkowników Ceneo deklaruje tego typu window shopping „Klika razy w tygodniu lub częściej”.
W drugiej grupie osób – tych, które nie zaopatrują się w tego typu produkty online aż 75% chętnie ogląda odzieżowe oferty sklepów. Najwięcej, bo 44% przegląda te produkty kilka razy w roku, a 38% kilka razy w miesiącu.
PANOWIE WYDAJĄ WIĘCEJ
To Panie znane są zamiłowania do wydawania dużych sum na swoje modowe zachcianki. Natomiast z badań przeprowadzonych wśród użytkowników Ceneo.pl wynika, że to jednak Panowie zostawiają więcej pieniędzy w odzieżowych sklepach online.
W odpowiedzi na pytanie „Ile wydajesz jednorazowo kupując online odzież/obuwie/bieliznę/galanterię i dodatki" najwięcej mężczyzn zaznaczyło odpowiedź 101-300 zł. Kobiety w tego typu wydatkach są bardziej oszczędne – Najwięcej Pań wskazało kwotę do 100 zł. Panowie chętniej również niż Panie wskazują wyższe kwoty – na zakupy powyżej 300 zł pozwala sobie 12% mężczyzn, a kobiet 7%. Najwyższą możliwą do zaznaczenia kwotę - powyżej 500 zł wskazało 5% Panów i tylko 1% Pań. Można wnioskować, że mężczyźni bardzo cenią sobie wygodę jaką jest kupowanie w sieci – z dala od zatłoczonych marketów w szybki sposób można nabyć nowe spodnie, czy buty.
fot. mat. prasowe
Ile wydajesz jednorazowo kupując online odzież itp.?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl