Zakupy odzieży przez Internet
2011-04-01 09:44
Przeczytaj także: Zakupy ubraniowe Polek przeniosły się do sieci
„ALE CZY DOPASUJĘ ODPOWIEDNI ROZMIAR?” OBAWY E-KONSUMENTÓW
Okazuje się, że kupowanie ubrań w sieci ciągle budzi sporo obaw i wątpliwości. Zapytaliśmy naszych badanych, którzy nie kupują odzieży w e-sklepach o przyczyny tego stanu rzeczy.
74% z badanych obawia się, że przez Internet nie dopasuje odpowiedniego rozmiaru. Okazuje się to być największą barierą w sprzedaży tego typu asortymentu w sieci. Liczby niepokoją tym bardziej, że ankieta była przeprowadzana wśród użytkowników serwisu Ceneo, którzy zasadniczo doceniają możliwości jakie daje e-commerce i chętnie kupują w ten sposób Komputery, Sprzęt RTV czy AGD.
fot. mat. prasowe
Dlaczego nie kupujesz tego typu produktów przez Internet?
Z badań wynika, że inną barierą dla kupujących jest obawa, że otrzymają towar niezgodny z opisem. Aż 43% badanych boi się, że otrzymają rzecz, która będzie się różnić od tej jaką za-mówili. W branży odzieżowej ma to szczególnie duże znaczenie, gdyż kolor czy materiał z jakiego wykonany jest ciuch jest istotny, a zdjęcia nie do końca mogą oddać jego jakość.
fot. mat. prasowe
Czy zdarzyło ci się otrzymać produkt niezgodny z opisem?
SHOPPING W SIECI - NA CO ZWRACAMY UWAGĘ?
Z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników Ceneo.pl wynika, że kupując ubrania w sklepach internetowych największą rolę odgrywa galeria zdjęć. To na ich podstawie dokonujemy wyboru. Dopiero w następnej kolejności przyglądamy się innym atrybutom.
Obok zdjęć (na które uwagę zwraca 93% ankietowanych) czytamy słowny opis (78%), oraz informacje o rozmiarze (74%). Przy czym istotnym rozróżnieniem jest fakt czy rozmiar został podany w standardowy sposób („M”, „XL”), czy jest podany w centymetrach.
fot. mat. prasowe
Jakie informacje są dla ciebie najważniejsze podczas kupowania odzieży itp.?
POZNAJ SWOJE PRAWA
Główną przewagą prawną sklepów internetowych jest możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od zakupu, bez podania przyczyny. Ze świadomością swoich praw nie jest tak źle. Ponad 2/3 ankietowanych przez Ceneo.pl odpowiedziało, że wie o takiej możliwości. Pozostałe 33% nie wiedziało o takim rozwiązaniu.
fot. mat. prasowe
Czy wiedziałeś o prawie zwrotu towaru zakupionego przez Internet?
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl