Przeczytaj także: Zakupy ubraniowe Polek przeniosły się do sieci
„ALE CZY DOPASUJĘ ODPOWIEDNI ROZMIAR?” OBAWY E-KONSUMENTÓW
Okazuje się, że kupowanie ubrań w sieci ciągle budzi sporo obaw i wątpliwości. Zapytaliśmy naszych badanych, którzy nie kupują odzieży w e-sklepach o przyczyny tego stanu rzeczy.
74% z badanych obawia się, że przez Internet nie dopasuje odpowiedniego rozmiaru. Okazuje się to być największą barierą w sprzedaży tego typu asortymentu w sieci. Liczby niepokoją tym bardziej, że ankieta była przeprowadzana wśród użytkowników serwisu Ceneo, którzy zasadniczo doceniają możliwości jakie daje e-commerce i chętnie kupują w ten sposób Komputery, Sprzęt RTV czy AGD.
fot. mat. prasowe
Dlaczego nie kupujesz tego typu produktów przez Internet?
Dlaczego nie kupujesz tego typu produktów przez Internet?
Z badań wynika, że inną barierą dla kupujących jest obawa, że otrzymają towar niezgodny z opisem. Aż 43% badanych boi się, że otrzymają rzecz, która będzie się różnić od tej jaką za-mówili. W branży odzieżowej ma to szczególnie duże znaczenie, gdyż kolor czy materiał z jakiego wykonany jest ciuch jest istotny, a zdjęcia nie do końca mogą oddać jego jakość.
fot. mat. prasowe
Czy zdarzyło ci się otrzymać produkt niezgodny z opisem?
Czy zdarzyło ci się otrzymać produkt niezgodny z opisem?
SHOPPING W SIECI - NA CO ZWRACAMY UWAGĘ?
Z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników Ceneo.pl wynika, że kupując ubrania w sklepach internetowych największą rolę odgrywa galeria zdjęć. To na ich podstawie dokonujemy wyboru. Dopiero w następnej kolejności przyglądamy się innym atrybutom.
Obok zdjęć (na które uwagę zwraca 93% ankietowanych) czytamy słowny opis (78%), oraz informacje o rozmiarze (74%). Przy czym istotnym rozróżnieniem jest fakt czy rozmiar został podany w standardowy sposób („M”, „XL”), czy jest podany w centymetrach.
fot. mat. prasowe
Jakie informacje są dla ciebie najważniejsze podczas kupowania odzieży itp.?
Jakie informacje są dla ciebie najważniejsze podczas kupowania odzieży itp.?
POZNAJ SWOJE PRAWA
Główną przewagą prawną sklepów internetowych jest możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od zakupu, bez podania przyczyny. Ze świadomością swoich praw nie jest tak źle. Ponad 2/3 ankietowanych przez Ceneo.pl odpowiedziało, że wie o takiej możliwości. Pozostałe 33% nie wiedziało o takim rozwiązaniu.
fot. mat. prasowe
Czy wiedziałeś o prawie zwrotu towaru zakupionego przez Internet?
Czy wiedziałeś o prawie zwrotu towaru zakupionego przez Internet?
![Decyzje zakupowe Polaków przed Świętami [© Scanrail - Fotolia.com] Decyzje zakupowe Polaków przed Świętami](https://s3.egospodarka.pl/grafika/preferencje-zakupowe/Decyzje-zakupowe-Polakow-przed-Swietami-apURW9.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl