Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy
2011-04-04 13:21
Czy Twoja firma posiada profil w mediach społecznościowych? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jest praca w mediach społecznościowych
Z przeprowadzonego w lutym badania wynika, że ponad połowa ankietowanych firm (51%) posiada swój profil w jednym bądź większej liczbie portali społecznościowych. Wśród firm aktywnie kreujących wizerunek w sieci dominują branże HR, Kadry i Płace – 22,22% oraz marketing, promocja i PR – 16,67%). Tylko 15% pracodawców planuje stworzenie profilu swojej marki/firmy w bliżej nieokreślonej przyszłości (głównie reprezentanci następujących branż: media, sztuka, rozrywka, finanse, księgowość oraz bankowość). Natomiast aż 34% pracodawców wcale nie rozważa obecności w social media, co świadczy o niskiej świadomości wagi social media w budowaniu wizerunku firmy i marki na polskim rynku.fot. mat. prasowe
Czy Twoja firma posiada profil w mediach społecznościowych?
Pracodawcy, którzy świadomie kreują swój wizerunek w sieci, decydują się najczęściej na prowadzenie swoich firm i marek w Goldenline (71%) i Facebook’u (54%). Dużą popularnością cieszą się również LinkedIN i Youtube. Jedynie 8% ankietowanych pracodawców posiada profile w portalu Profeo, a 5,5% z nich na NK.pl.
W 2011 roku zwiększenie intensywności działań w portalach społecznościowych planuje 52% firm. Intensyfikacja dotyczy głównie bezpłatnych działań wizerunkowych, korzystania z płatnych form reklamowych oraz sprawdzania profili kandydatów celem weryfikacji informacji na ich temat. Ku Online screeningowi i bezpośrednim poszukiwaniom kandydatów do pracy w sieci skłania się 34,7% pracodawców. Trzeba jednak pamiętać o dużej reprezentacji branży HR w badaniu. W branży tej świadomość użyteczności mediów społecznościowych jest znacznie wyższa od przeciętnej.
fot. mat. prasowe
Czy w bieżącym roku Twoja firma planuje zwiększenie intensywności działań w portalach społecznościow
O ile firmy wciąż bardzo ostrożnie podchodzą do wykorzystywania mediów społecznościowych w budowaniu wizerunku, to z raportu wynika, że kandydaci uczynili z nich narzędzie codziennego użytku. Aż 70% respondentów zadeklarowało swoją obecność w portalach społecznościowych. Natomiast brak profilu i zainteresowania pojawieniem się w tego typu mediach wskazało zaledwie 2,66% badanych. Dominującą grupą wiekową wśród korzystających z portali społecznościowych są osoby w wieku 26-30 lat (38%), 33% stanowią osoby w przedziale wiekowym 31-45 lat, a 9% osoby mające powyżej 45 lat.
Z mediów społecznościowych najczęściej korzystają specjaliści (29,5%), na drugiej pozycji plasują się bezrobotni (27%), następnie pracownicy szeregowi (22%) i kierownicy (10%).
Badanie pokazało, że portale społecznościowe służą przede wszystkim do utrzymywania kontaktów z koleżankami i kolegami (1162 wskazania) oraz przełożonymi (388 wskazań).
Kandydaci najczęściej korzystają z Facebook’a, portali z ofertami pracy oraz NK.pl.
fot. mat. prasowe
Z których portali społecznościowych korzystają kandydaci?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl