Polscy konsumenci na zakupach
2011-04-07 12:30
Przeczytaj także: Klasa średnia zmieni preferencje konsumentów
fot. mat. prasowe
Poszczególne segmenty polskich konsumentów
Poszczególne segmenty polskich konsumentów
W segmencie konsumentów tradycyjnych znajdziemy przede wszystkim osoby starsze i mniej zamożne. Praktyczni konformiści kupują produkty spożywcze w tradycyjnych sklepach, zaś ubrania na bazarach. Nie przepadają za zakupami, więc robią je szybko. Wybierają znane i sprawdzone produkty. Zwracają uwagę na łatwość, wygodę użytkowania, jak również na okres gwarancyjny i na korzystną cenę regularną. Kupują kiedy muszą, ale zdarza im się kupować rzeczy, których potem w ogóle nie używają. To głównie osoby po 45 roku życia, o niższych dochodach. Oszczędni z aspiracjami to przeważnie kobiety po 36 roku życia. Korzystają głównie ze sklepów tradycyjnych, bazarów, centrów handlowych i outletów. Planują swoje zakupy i korzystają z okazji np. kupując na wyprzedażach. Wiele z nich nastrój i atmosferę w sklepie przedkłada nad oferty promocyjne. Chcą mieć to, co mają inne osoby w ich otoczeniu.Tradycyjni domatorzy korzystają głównie z tradycyjnych sklepów, bazarów, centrów handlowych i outletów. Planują swoje zakupy i przygotowują listy. Uważają, iż jakość większości marek na rynku jest porównywalna, dlatego przy zakupie artykułów codziennego użytku kierują się ceną. Kupują, kiedy muszą, aktywnie szukają informacji o promocjach i wyprzedażach. Do tej grupy należą kobiety po 46 roku życia, często wdowy.
Informacje o badaniu
Kompleksowe badanie polskich konsumentów przeprowadzone przez GfK Polonia na zlecenie Loyalty Partner Polska operatora Programu Bonusowego PAYBACK. Celem projektu było uzyskanie pełnego obrazu polskich konsumentów, ich zwyczajów i zachowań oraz wyodrębnienie grup konsumentów charakteryzujących się wspólnymi cechami dot. zakupów, preferencji i motywacji zakupowych na podstawie analizy stylu życia, upodobań dotyczących zakupów i wyboru produktów oraz usług, a także zachowań związanych z użytkowaniem nowoczesnych technologii. Badanie przeprowadzono na grupie dorosłych Polaków z własnymi dochodami. Osoby ankietowane zostały wybrane drogą losowania używaną do badań Omnibusowych. Badanie zostało zrealizowane w II półroczu 2010 roku metodą wywiadów bezpośrednich na grupie 755 Polaków.
Przeczytaj także:
Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce?
![Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce? [© pressmaster - Fotolia.com] Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/konsumenci/Czy-galerie-handlowe-przegraja-z-e-commerce-128859-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
konsumenci, badania konsumentów, zachowania konsumentów, preferencje konsumentów, decyzje zakupowe