Centra Handlowe M1 w rozbudowie
2011-04-11 12:35
Przeczytaj także: Centrum M1 Zabrze rozbudowane
Jednym z kluczowych zamierzeń strategii Metro Group Asset Management na rok 2011 jest rozbudowa istniejących obiektów handlowych. W oparciu o analizę rynku i w celu zwiększenia wartości nieruchomości, firma zdecydowała się wykorzystać potencjał handlowy centrów M1. Formuła, którą reprezentują obiekty M1 stanowi uzupełnienie dla modnych galerii śródmiejskich. Ich niezmiennym założeniem jest pozycjonowanie się jako Centrów rodzinnych, dlatego głównym zadaniem komercjalizacji jest stworzenie kompleksowej, różnorodnej oferty handlowej, dostosowanej do każdego członka rodziny.Rozbudowa Centrum M1 w Zabrzu jest już na wykończeniu. Obiekt powiększy się o 9 tysięcy metrów kwadratowych, docelowo osiągając powierzchnie 47 800 sqm GLA. W nowej części swoje miejsce znajdą tacy najemcy jak m.in.: TK Maxx, Reserved, Cropp, Vobis, Bergson, Douglas, House, Rossmann, Wanilia czy księgarnia Matras, dodatkowe punkty usługowe i gastronomiczne. Otwarcie planowane jest na 1 czerwca b.r.
Kolejną inwestycją jest rozbudowa obiektu handlowego M1 w Krakowie o 8, 5 tysiąca metrów kwadratowych. Nowa część zostanie oddana do użytku już w listopadzie. Krakowskie M1 wzbogaci się o takie marki jak McArthur, Swiss, Jacqueline Riu, Lavard czy salon Denique.
Flagowym najemcą będzie tak jak w przypadku Zabrza, TK Maxx, który swoją obecność na polskim rynku rozpoczął od współpracy z siecią centrów M1, otwierając pierwszy sklep w Czeladzi.
Ostatnia z planowanych rozbudów, inwestycja M1 w Częstochowie zostanie zakończona w 2013 roku. Finalnie Centrum na 34 005 sqm powierzchni GLA, zgromadzi 74 najemców.
Jak podkreśla Renata Kinde-Czyż, Członek Zarządu Metro Group Asset Management, głównym założeniem podczas inwestycji rozbudowy wszystkich Centrów jest niezakłócone funkcjonowanie ich pierwotnej części. Jest to możliwe dzięki wieloletniej praktyce wdrażania odpowiednich środków i metod, które pozwalają prowadzić proces budowy tak, by nie zakłócał on komfortu zakupów klientów i warunków pracy najemców.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl