eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeMarketing na diecie

Marketing na diecie

2004-11-14 20:07

Wygląda na to, że każdy jest teraz na diecie. Każdy z nas ma znajomego, sąsiada lub krewnego, który przechodzi jakąś dietę. Niektórzy są na diecie nawet przez kilkanaście lat :-) Dlaczego? Bo są to diety tylko z nazwy, a osoby im się poddające w rzeczywistości nie są na żadnej diecie.

Przeczytaj także: Komunikacja marketingowa: crossmedia

Skuteczna dieta prowadzi do zmiany. Osoba poddająca się diecie pragnie przemiany i dlatego się jej oddaje. Czasem dieta całkowicie odmienia styl odżywiania organizmu. Oczekiwane wyniki przychodzą tylko kiedy traktujesz sprawę poważnie i stosujesz dietę systematycznie. Przerywanie diety lub stosowanie się tylko do wybranych elementów daje ograniczone, niezrozumiałe i w konsekwencji negatywne rezultaty.

Determinacja i konsekwencja prowadzi do sukcesu. Przypadkowość i wybiórczość nie.

Komunikacja marketingowa jest podobna do diety, bo powinna prowadzić do poważnej zmiany. Zaczyna się od oddania się wybranym zachowaniom i przekazania klientom nowych wartości. Co się jednak dzieje kiedy jest stosowana wyrywkowo i niesystematycznie?

Jakie są szanse na rozwój Twojej firmy jeśli ograniczasz kontakty z rynkiem i klientami? Jeśli prowadzisz je wyrywkowo? Tak jak sporadyczna dieta, przypadkowa komunikacja utrudnia pomiar efektów i uniemożliwia skuteczny dialog z klientami. Każda inicjatywa i działanie przypomina odkrywanie koła na nowo.

Czy Twoja komunikacja z rynkiem i klientami jest skuteczna? Czy daje pożądane efekty? Oto pięć symptomów świadczących o źle "odchudzonej" komunikacji:

1. komunikacja zewnętrzna więcej mówi o Tobie niż Twoich klientach i rozwiązaniach,
2. ciągle zmienia się definicja grupy docelowej i podstawowego rynku,
3. taktyka działania nie uwzględnia konkretnych zamierzeń,
4. kierowanie się w projektach graficznych modą w branży,
5. odgadywanie, która taktyka da najlepsze rezultaty.

Celem skutecznej komunikacji marketingowej jest informowanie klientów o dodatkowej wartości dostarczanej im przez Twoją organizację.

Jak poprawić skuteczność marketingowej "diety". Oto kilka sugestii:

1. Planowanie. Popraw skuteczność komunikacji marketingowej za pomocą szczegółowego planu. Dokładna analiza, twórcze myślenie i bliski kontakt z rzeczywistością stworzą podwaliny do skutecznego planu działania.

2. Nie rzucaj wszystkiego na jedną szalę. Nie przeznaczaj całego budżetu na jedną spektakularną akcję lub formę komunikacji, na przykład, marketing bezpośredni. Jest to kosztowne, mało skuteczne i nie motywuje do szukania nowych form komunikacji.

3. Pomyśl, "Co będę z tego miał?"Tak właśnie myślą klienci. Czy uczysz ich czegoś, dostarczasz analizy, zapraszasz do dialogu? Czy może tylko interesuje Ciebie sprzedaż? Informowanie o wyjątkowej wartości, którą tylko Ty dajesz pomaga tworzyć zaufanie i budować wiarygodność. Przykład? Zamiast "Podaj nam swój adres e-mail" zaproponuj, "Oto co Ci damy kiedy podasz nam swój adres e-mail".

4. Projekt graficzny. Wcale nie musisz być prowokujący, ale praktyka uczy, że wyjątkowe projekty łatwiej przebijają się przez cały ten zgiełk. Twórczej inspiracji szukaj poza branżą.

5. Odwaga. No pewnie, to takie proste ... wystarczy popatrzeć na to co z sukcesem robi konkurencja i powiedzieć, "Zróbmy to co oni. Po co ryzykować?"

Konkluzja? Oczywiście takie podejście wymaga więcej pracy. Opisz dokładnie swoją sytuację i nie kopiuj konkurencji. Im bardziej będziesz porównywał się z konkurencją w swojej marketingowej strategii, kreatywności i komunikacji, tym bardziej będziesz postrzegany jak "jeden z wielu". To prosta droga do standaryzacji. Bądź odważny, pewny swojej oferty i tego jak ją przedstawiasz.

Masz ochotę na małą przekąskę?

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: