Reklama w motoryzacji X 2004
2004-11-15 06:28
W październiku wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 86 mln 52 tys. zł - wynika z badania firmy analitycznej Expert-Monitor. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 68 mln 292 tysięcy złotych.
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VIII 2004
Zdecydowana większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła stacjom telewizyjnym (34 mln 727 tys. zł), a dalej uplasowały się gazety (26 mln 132 tys. zł), magazyny (14 mln 383 tys. zł) i radio (10 mln 811 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w październiku stanowiły 7,2 procent wszystkich nadkładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w październiku 2003 r. udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 6,3 procent.W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. budżet przeznaczony na reklamę samochodów (484 mln 567 tys. zł) stanowił 5,6 procent wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, podobnie jak rok wcześniej.
W porównaniu z danymi w październiku 2003 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły o jedną czwartą (+26 procent), natomiast liczba emisji była większa o połowę (+51,6 procent). Spadek wydatków na reklamę motoryzacyjną nastąpił tylko w przypadku telewizji (-6,8 procent).
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są nieznacznie większe niż przed rokiem (+8,4 procent), a liczba emisji zwiększyła się o 37,2 procent.
Przeczytaj także:
Motoryzacyjni reklamodawcy
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl