Ewolucja spamu 2010
2011-04-13 11:55
Przeczytaj także: Spam w II 2011 r.
Phishing
W 2010 roku wiadomości phishingowe stanowiły 0,35 proc. całego ruchu pocztowego, co stanowi spadek o 0,51 punktów procentowych w porównaniu z 2009 r.
Należy zaznaczyć, że udział wiadomości phishingowych utrzymał się na bardzo niskim poziomie przez cały rok – około 0,02 proc. Jak widać na diagramie, odsetek wiadomości phishingowych był znaczny tylko na początku i pod koniec roku.
fot. mat. prasowe
Odsetek wiadomości e-mail zawierających odsyłacze do stron phishingowych w 2010 roku
Odsetek wiadomości e-mail zawierających odsyłacze do stron phishingowych w 2010 roku
W 2010 roku phisherzy zmienili swoje taktyki. Wprawdzie najpopularniejszym celem ataków phishingowych pozostał PayPal oraz eBay, jednak już na dalszych pozycjach listy organizacji najczęściej atakowanych przez phisherów możemy zaobserwować wiele zmian.
fot. mat. prasowe
10 najpopularniejszych celów ataków phishingowych w 2010 roku
10 najpopularniejszych celów ataków phishingowych w 2010 roku
W 2009 roku 60 proc. atakowanych organizacji stanowiły banki. W 2010 roku phisherzy wzięli na celownik inne serwisy online.
Zaraz po systemie PayPal oraz eBay najatrakcyjniejszy cel dla phisherów stanowiły konta na portalach społecznościowych. Odsetek ataków na konta facebookowe wynosił 6,95 proc., natomiast inny portal społecznościowy, Habbo, padł ofiarą 1,34 proc. wszystkich ataków phishingowych.
![Spam w Polsce: głównie krajowy [© adimas - Fotolia.com] Spam w Polsce: głównie krajowy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ilosc-spamu/Spam-w-Polsce-glownie-krajowy-150273-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl