eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRanking europejskich aptek

Ranking europejskich aptek

2011-04-15 10:58

Przeczytaj także: Sprzedaż leków w Polsce IV 2010


fot. mat. prasowe

Ogólny wynik (w %) uzyskany w poszczególnych krajach i średni wynik dla wszystkich krajów z podziałe

Ogólny wynik (w %) uzyskany w poszczególnych krajach i średni wynik dla wszystkich krajów z podziałem na podkategorie

A co podobało się klientom najbardziej…

Polska: - Apteka ta posiada pewien klimat, którego próżno szukać w nowych, nowoczesnych. Z pewnością ma swoich stałych klientów, którzy wolą ciepło od sterylności. Przemiła pani kierownik.

Węgry: - Ogólnie jestem zadowolony z wizyty, ponieważ dostałem pełne informacje, aptekarz mówił o produkcie szczegółowo, jego doradztwo było wystarczające.

Rumunia: - Jestem bardzo zadowolony z tej wizyty, zwłaszcza z obsługi pracownika, który mi pomógł. Udało mi się uzyskać nowe, ciekawe informacje o których wcześniej nie wiedziałem.

… a co najmniej?

Polska: - Miałam wrażenie, że obsługujące farmaceutki pracują bez dużego zaangażowania, brak uśmiechu, zachęcenia do kupna czegokolwiek, jakiejś sympatycznej atmosfery mimo fajnego towaru, brak zachęcania do kupna czegoś więcej (np. kosmetyków).

fot. mat. prasowe

Wygląd aptek i obsługa

Wygląd aptek i obsługa

Słowacja: - Pani farmaceutka nie była aktywna. Musiałem zadawać jej pytania. Zaoferowała mi jeden produkt i tylko wtedy, gdy zapytałem, zaproponowała mi drugi. Nie wyjaśniła, czym się różnią, nie mówiła nic na temat skutków ubocznych, jak korzystać z produktu...

Czechy: - Farmaceuta mnie nie pożegnał, bo przyszedł jego znajomy i zaczęli rozmawiać.

Informacje o badaniu
Pomiędzy 6 a 18 lutego 2011 roku tajemniczy klienci na zlecenie INTERNATIONAL SERVICE CHECK odwiedzili największe sieci aptek zlokalizowanych w dziewięciu krajach europejskich. W sumie przeprowadzono 204 badania – w każdym z krajów pod uwagę wzięto po cztery placówki. Ocenie poddano zarówno wygląd samej apteki, jak i kompetencje pracującego w niej personelu. Zwracano uwagę na czystość na zewnątrz i informacje umieszczone w witrynach, czystość i oświetlenie wnętrza apteki, odpowiednią prezentację produktów, dostępność stolików i krzeseł dla oczekujących czy dzieci, możliwość zmierzenia ciśnienia krwi czy dostęp do wody pitnej. Ocenie poddano także obsługę - od uprzejmego powitania, poprzez sposób obsługi, zaangażowanie, wiedzę i doradztwo, a na pożegnaniu kończąc.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: