Inflacja III 2011
2011-04-14 11:24
Przeczytaj także: Polacy a rosnące ceny żywności
Marzec br. to kolejny miesiąc, w którym wzrosły opłaty związane ze zdrowiem (o 0,4%). Więcej należało zapłacić za artykuły farmaceutyczne, usługi stomatologiczne oraz lekarskie (po 0,4%).
Ceny w zakresie transportu były wyższe niż w lutym br. o 1,6%, głównie w wyniku podwyżki cen paliw do prywatnych środków transportu (o 3,1%). Najbardziej wzrosły ceny oleju napędowego – o 5,1%, a benzyn silnikowych – o 3,4%. Ceny gazu ciekłego były niższe od obserwowanych przed miesiącem o 1,6%. W marcu br. konsumenci nieznacznie więcej płacili za samochody osobowe – o 0,1%.
Opłaty związane z łącznością pozostały na poziomie zbliżonym do obserwowanego w lutym br. Za sprzęt telekomunikacyjny płacono o 0,4% mniej niż przed miesiącem.
Marzec br. to pierwszy miesiąc od listopada ub. r., w którym obniżyły się ceny towarów i usług związanych z rekreacją i kulturą (o 0,2%). Potaniał sprzęt audiowizualny, fotograficzny i informatyczny (o 0,8%). Odnotowano także obniżki cen w zakresie turystyki zorganizowanej (o 0,5%), w tym w kraju – o 1,3%, a za granicą – o 0,2%. Więcej niż przed miesiącem należało natomiast zapłacić za usługi w zakresie rekreacji i sportu (o 0,6%).
Opłaty dotyczące edukacji wzrosły przeciętnie o 0,1%.
Marzec br. to kolejny miesiąc, w którym podwyższono ceny w restauracjach i hotelach (o 0,5%).
Spośród innych towarów i usług, w marcu br. wzrosły opłaty z zakresie ubezpieczeń (o 2,4%). Podrożały usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,5%). Nieznacznie więcej niż w lutym br. należało zapłacić także za środki do higieny osobistej (o 0,2%) oraz wyroby kosmetyczne i perfumeryjne (o 0,1%).
Przeczytaj także:
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
![Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację [© Voyagerix - Fotolia.com] Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wydatki-Polakow/Pandemia-hamuje-konsumpcje-i-rozpedza-inflacje-238985-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl