Flota samochodowa: CFM w Polsce 2010
2011-04-19 09:43
Rynek usług full service leasing w Polsce w 2010 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Flota samochodowa: CFM w Polsce II kw. 2010
Pierwsze sześć miesięcy 2010 roku upłynęły firmom Car Fleet Managment na porządkowaniu „własnego portfela”. W drugiej połowie skupiono się na intensyfikacji sprzedaży do przedsiębiorstw. Jeśli za rok wynik uda się powtórzyć, znaczy, że outsourcing aut służbowych na dobre okrzepł w kraju, ponieważ nawet w krytycznych miesiącach, rośnie. Ale łatwo nie będzie.fot. mat. prasowe
Rynek usług full service leasing w Polsce w 2010
Ceny paliw nie rozpieszczają, kratka w samochodzie to przeszłość, ubezpieczenia firmowych aut idą w górę. Jakby tego było mało, przedsiębiorcy oceniają negatywnie kierunek zmian w krajowej gospodarce i z dużą rezerwą inwestują, pamiętając wciąż gorsze chwile. Dla rynku leasingu i wynajmu oznacza to rok wyzwań i kreacji pomysłów. Jak przekonać kolejnych wciąż samodzielnie zarządzających flotą, że outsourcing się po prostu opłaca?
Rynek z perspektywy flot i klienta
Rynek outsourcingu samochodów służbowych w 2010 roku zanotował 2 proc. wzrost w wolumenie (liczbie pojazdów) przy niewielkim 0,2 procentowym spadku liczby klientów rok do roku. Gracze obsługujący najbardziej przywiązany do outsourcingu pojazdów i najstabilniejszy fragment rynku rok ubiegły zakończyli bez kłopotów. Słabsza koniunktura dotknęła głównie firmy CFM z przewagą w portfelu flot kilkudziesięciu pojazdów, głównie z wykupioną opcją wyłącznego zarządzania lub najmu. Redukcje flot ograniczały się przeważnie do 200-500 pojazdów.
fot. mat. prasowe
Strukrura rynku w/g wykupionej usługi i udziały rynku poszczególnych usług w 2010
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl