Internet w Polsce XII 2010 - II 2011
2011-04-20 12:55
Zwyczaje internautów XII 2010 - II 2011 © fot. mat. prasowe
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 54,2%.
Przeczytaj także: Internet w Polsce 2010
Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od grudnia 2010 do lutego 2011 roku 70 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 19,4 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (47,8 proc.) oraz od 3 do 5 lat (25,7 proc.).fot. mat. prasowe
Zwyczaje internautów XII 2010 - II 2011
Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest równy, czyli 50 proc. z nich stanowili mężczyźni, a 50 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (39 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (29 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 27 proc., a 60 lub więcej lat - 5 proc.
Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (40 proc.), następnie z wyższym (27 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (po 16 proc.).
fot. mat. prasowe
Rankingi portali internetowych XII 2010 - II 2011
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 59,90 proc. respondentów, a tuż za nim z 55,60 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 44,40 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Wikipedia z 12,7 proc. wskazań.
Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 89,60 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 67,70 proc., a na trzecim Onet z 56,10 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio nasza-klasa.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął portal społecznościowy Facebook z 30,10 proc. wskazań.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie grudzień 2010 - luty 2011 roku.
Przeczytaj także:
Internet w Polsce VII-IX 2015
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
internauci, badania internautów, użytkownicy internetu, NetTrack, Internet w Polsce