Mega sklep internetowy
2004-11-18 09:13
Przeczytaj także: Sklep internetowy RTV Euro AGD
Jak zapewniają przedstawiciele Megamedia.pl można w nim znaleźć 98% produktów dostępnych na polskim rynku. Portal sprzedaje sprzęt 50 producentów takich, jak: Bosh, Candy, Panasonic, Olympus, Canon, czy LG Electronis. Ambicją zespołu jest stworzenie w okresie 2 lat największego wirtualnego sklepu w branży AGD i RTV.Sklep posiada Centrum Telefonicznej Obsługi Klienta (Call Center). Kontakt telefoniczny z konsultantem jest integralną częścią systemu sprzedaży. Dla klientów, którzy nie są biegli w obsłudze komputera infolinia może służyć do negocjacjowania cen oraz składania zamówień. Internauci mają dodatkowe udogodnienia: mogą wyszukać produkt, wirtualnie negocjować ceny, jak również klasycznie targowć się z konsultantem, a następnie zakupić wybrany towar.
W momencie dostawy do domu każdy klient przed zapłatą może dokładnie obejrzeć zawartość zamówionej przesyłki. "Naszym celem było stworzenie takiej platformy, która umożliwiłaby kupowanie produktów on-line bezpiecznie i bez ryzyka. Naszym zdaniem nowy system dostawy zamówienia tworzy nową jakość w sprzedaży internetowej i przełamuje istniejące obawy przy robieniu zakupów w sieci. Chcemy przekonać, że taka forma zakupów jest bezpieczna, wygodna i daje dużo oszczędności." mówi Piotr Perkowski – prezes i współzałożyciel Megamedia.pl.
Grupę docelową Megamedia.pl stanowią osoby pracujące w wieku 20–45, wydające na sprzęt około 2000 PLN. Do tej pory sklep zrealizował ponad 1000 zamówień, sprzedał 2 tysiące produktów. W ostatnich 3 miesiącach dynamika sprzedaży wzrastała każdego miesiąca o około 32 %. Oglądalność sklepu wzrasta o 40 - 50 % każdego miesiąca. Spółka zamierza do końca br. powiększyć ofertę do 10 tysięcy produktów oraz rozszerzyć współpracę o 20 kolejnych producentów i importerów sprzętu.
Z badania Interbus, przeprowadzonego przez TNS OBOP, wynika, że od maja 2003 roku coraz częściej polskie społeczeństwo dokonuje zakupów za pośrednictwem Internetu. Najczęściej kupowanym towarem przez Internet są książki, kupuje je 32% internautów, a następnie sprzęt elektroniczny i elektryczny (22%). W sieci są kupowane również ubrania (18%), sprzęt komputerowy (14%), muzykę/płyty kompaktowe (13%), czy sprzęt RTV (6%). Zaletą wirtualnego sklepu jest codzienna aktualizacja strony. Dostępność witryny przez 24 godziny przez 7 dni w tygodniu.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl