Europejczycy kochają kupować...
2004-11-21 00:04
Przeczytaj także: Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
Aż 36% całej kwoty, czyli 4,3 mld euro, przypadnie na Brytyjczyków, 29% (3,8 mld euro) na Niemców, a 9% (1,1 mld euro) na Francuzów. Wartość europejskiego rynku e-handlu ma być w tym roku o 44% wyższa, niż w roku 2003.Analitycy wiążą rozwój rynku ze wzrostem kwot zostawianych przez dotychczasowych kupujących, wejściem tradycyjnych sprzedawców na rynek usług internetowych oraz z agresywnymi promocjami w sklepach sieciowych.
Największą część pieniędzy wydanych na zakupy w sieci pochłonie turystyka wypoczynkowa (21% całego rynku), wyprzedzając odzież (17%). Co ciekawe, na wzroście obrotów e-handlu tracą firmy sprzedające towary i usługi wyłącznie "offline".
oprac. : 4Press