Z opublikowanego przez Polskie Badania Internetu raportu "Prywatność i własny wizerunek w przestrzeni social media" wynika, że ponad 18 milionów Polaków korzysta z serwisów społecznościowych. W internetowe społeczności zaangażowani są niemal wszyscy - w przeciągu miesiąca zagląda na nie 99 proc. internautów. Większość z nich zostawia w sieci swoje prywatne dane.
Przeczytaj także:
Prawa użytkowników social media
Według badania Megapanel PBI/Gemius w ciągu ostatnich kilku latach wyraźnie wzrosło zainteresowanie internautów serwisami społecznościowymi. W styczniu 2006 roku serwisy te odwiedzało niewiele ponad połowa internautów (57,5 proc.). W styczniu 2011 serwis z tej kategorii odwiedził prawie każdy internauta (99,3 proc.).
Top 10 witryn – media społeczne i user generated content (ranking domenowy)
Top 10 witryn – media społeczne i user generated content (ranking domenowy)
Kliknij, aby przejść do galerii (3)
Na najpopularniejszą witrynę społecznościową nk.pl w ciągu miesiąca zagląda 68 proc. internautów czyli ponad 12 mln osób. Podobny wynik odnotowuje witryna youtube.com na którą w ciągu miesiąca zagląda 65 proc. internautów. Na trzecim miejscu uplasował się Facebook, którego zasięg w ciągu roku wzrósł o 36 punktów procentowych z 18 proc. w styczniu 2010 do 54 proc. w styczniu 2011.
Czy posiadasz swoje konto (profil) w poniższych typach serwisów/usług?
Czy posiadasz swoje konto (profil) w poniższych typach serwisów/usług?
Kliknij, aby przejść do galerii (3)
Z przeprowadzanego przez Polskie Badania Internetu sondażu wynika, że respondenci intensywnie korzystają z Internetu w celu podtrzymania relacji z innymi osobami. 72 proc. osób deklaruje korzystanie z serwisu społecznościowego w ciągu ostatniego miesiąca, a 70 proc. deklaruje przeglądanie profili innych osób na tychże serwisach. Aktywności w social media nie ograniczają się jednak tylko do biernego przeglądania zastanych treści – 58 proc. respondentów komentuje aktywności innych osób, 52 proc. wysyła linki, a 49 proc. bierze udział w dyskusjach on-line.
94 proc. internautów deklaruje posiadanie konta pocztowego. Niewiele mniej – 93 proc. ma profil w serwisie społecznościowym, a 89 proc. konto w co najmniej jednym z komunikatorów. Dużą popularnością cieszą się również serwisy e-commercowe. 3/4 respondentów zadeklarowało posiadanie konta na takim serwisie. Najmniejszą popularnością, spośród wymienionych w pytaniu rodzajów serwisów, cieszą się serwisy mikroblogowe – jedynie 8 proc. respondentów deklaruje posiadanie profilu na mikroblogu.