Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
2011-05-05 12:20
Przeczytaj także: Reklama telewizyjna wciąż na topie
Radio
fot. mat. prasowe
Liczba reklam radiowych wg godziny emisji
Liczba reklam radiowych wg godziny emisji
Najwięcej reklam radiowych wyemitowano w stacjach miejskich i regionalnych. Największą dynamikę wykazała reklama w stacjach krajowych, rosnąc aż o 32% w stosunku do I kwartału 2010 roku. W rankingu stacji ogólnopolskich, w I kwartale 2011 na pozycję lidera wysunęło się RMF FM, gdzie liczba emisji wzrosła o 71% w porównaniu z rokiem poprzednim. Radio Zet jako jedyne odnotowało spadek ilości reklam.
Według MPG, wzrost liczby emitowanych reklam w I kwartale 2011 rozłożył się pomiędzy wszystkie godziny dnia. Przyrosty reklam były przy tym najwyższe w godzinach porannych i przedpołudniowych, co jest zrozumiałe biorąc pod uwagę dzienną strukturę konsumpcji tego medium.
Prasa
fot. mat. prasowe
Liczba emisji reklam w magazynach wg wydawnictwa
Liczba emisji reklam w magazynach wg wydawnictwa
Sprzedaż gazet maleje w szybkim tempie z powodu przenoszenia się konsumentów do Internetu. Sprzedaż magazynów wzmacnia wprowadzanie na rynek nowych tytułów.
Spadek zainteresowania prasą znalazł swoje odzwierciedlenie w wynikach popularności tego medium wśród reklamodawców. W I kwartale 2011 r. większość wydawnictw odnotowała spadek liczby reklam w porównaniu z rokiem poprzednim. W podziale na zasięg tytułu, największe spadki wystąpiły w grupie prasy regionalnej oraz miejskiej.
Internet
Z raportu wynika, że Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W roku 2010 korzystanie z Internetu deklarowało 52,5% Polaków, czyli o 3p.p. więcej, niż rok wcześniej. Rok 2010 przyniósł bardzo duże wzrosty w poziomie użytkowania Internetu w przeciągu dnia, szczególnie w godzinach wieczornych. Typowy Internauta spędził przy tym medium średnio 111 minut dziennie, czyli o 9% dłużej, niż w roku 2009.
fot. mat. prasowe
Typy poszukiwanych informacji wśród użytkowników Internetu
Typy poszukiwanych informacji wśród użytkowników Internetu
Najczęściej poszukiwanymi w Internecie były informacje dot. hobby, pracy bądź nauki i aktualności ze świata. Najczęściej odwiedzaną przez Internautów platformą w 2010 roku był, tak jak i rok wcześniej, Google. Na kolejnych miejscach uplasowały się portale rozrywkowo-informacyjne oraz polski portal społecznościowy Nasza Klasa. Najwyższy wzrost popularności w stosunku do roku ubiegłego odnotował youtube.com oraz serwis Mozilli.
Outdoor
fot. mat. prasowe
Struktura sprzedanych tablic wg rodzajów
Struktura sprzedanych tablic wg rodzajów
Struktura sprzedaży tablic w I kwartale 2011 zmieniła się w porównaniu do roku poprzedniego. Nadal wyraźny jest spadek ilości billboardów, których udział w ilości sprzedanych nośników obniżył się o 3 p.p. Spowodowane było to procesem oczyszczania miast z nośników gorszej jakości – reklamodawcy przenieśli swoje inwestycje na nośniki citylight (wzrost o 4 p.p.).
![Rynek reklamy przed Euro 2012 Rynek reklamy przed Euro 2012](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/media/Rynek-reklamy-przed-Euro-2012-93568-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl