Rosną nakłady na działania BTL
2011-05-08 00:22
Planowana zmiana wysokości budżetu na rok 2011 w podziale na typy nagród © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Działania marketingowe BTL 2008
Badania zrealizowane na zlecenie Sodexo Motivation Solutions są pierwszym cyklicznym projektem marketingowym, który analizuje znajomość i wykorzystanie narzędzi BTL przez polskich przedsiębiorców. Wśród firm, które wzięły udział w najnowszej edycji badania, 32% zadeklarowało, że w minionym roku skoncentrowało swoje działania głównie na klientach z segmentu B2C, zaś 44% na aktywnościach skierowanych do partnerów biznesowych. To odpowiednio 4% i 3% więcej, niż w roku 2009. Wyniki badania pokazują także, że 24% firm zdecydowało się na prowadzenie równolegle działań dla konsumentów ostatecznych i partnerów biznesowych.„Zeszłoroczne badania Sodexo Motivation Solutions pokazały, że kryzys nie odwiódł polskich firm od inwestowania w marketing bezpośredni. W tym roku wyraźnie widać, że nakłady na działania BTL systematycznie rosną. Prognozujemy, że ten trend będzie się utrzymywał, ponieważ takie aktywności idealnie wypełniają lukę pomiędzy działaniami reklamowymi, odwołującymi się do najlepszych cech produktów, a promocjami sprzedaży, działającymi na klientów ceną. Umożliwiają nie tylko idealne dopasowanie mechanizmu do grupy docelowej i biznesowych celów firmy, ale też bieżące monitorowanie i mierzenie efektów, a w dłuższej perspektywie pozwalają na wykształcenie w klientach lojalności do firmy i jej produktów, która w dobie marketingu relacji jest wartością bezcenną” – skomentował wyniki badania Beniamin Schön, Category Manager w firmie Sodexo Motivation Solutions.
BTL coraz bardziej popularny
fot. mat. prasowe
Planowana zmiana wysokości budżetu na rok 2011 w podziale na typy nagród
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl