Usługi powszechne TP SA w 2010
2011-05-09 12:44
Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 95% zamówień © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Usługa powszechna TP SA 2006-2009
Analizy dokonano w odniesieniu do wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 marca 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia usługi powszechnej oraz wymagań dotyczących świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu dla jednostek uprawnionych (Dz. U. Nr 68, poz. 592) oraz Decyzji Prezesa UKE, z dnia 7 listopada 2006 r. Nr DRTD-WUD-6070-1/06(29) i z dnia 29 stycznia 2007 r. Nr DRTD-WUD-6070-1/06(43).Większość wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej w 2010 r. osiągnęła wartości zbliżone lub uległa pogorszeniu w porównaniu z 2009 r. Nie spełniają wymagań decyzji Prezesa UKE następujące wskaźniki dostępności do usługi powszechnej :
- czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 95% zamówień,
- czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99% zamówień,
- liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich,
- czas usunięcia uszkodzenia dla wszystkich parametrów.
W dostarczonej informacji Operator szczegółowo wyjaśnił przyczyny niespełnienia wartości niektórych wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej w 2010 roku oraz przedstawił podejmowane działania mające na celu poprawę wskaźników w 2011 roku.
Jako główną przyczynę niespełnienia wyznaczonych wartości wskaźników Operator podaje występowanie ekstremalnych zjawisk atmosferycznych takich jak: obfite opady śniegu, szadź i oblodzenia, burze, zalania i powodzie. W ocenie Prezesa UKE wymienione przez operatora przyczyny miały bezpośredni wpływ tylko na liczbę uszkodzeń, natomiast czas oczekiwania na przyłączenie do sieci jak i czas usunięcia uszkodzenia uzależniony jest również od czynników zależnych od operatora takich jak m.in. liczność personelu technicznego zaangażowanego do wykonywania przyłączeń do sieci i usuwania uszkodzeń. Ponieważ wymienione wskaźniki mają największy wpływ na poziom jakości usług odczuwany przez klienta, operator winien podejmować działania, które skutecznie będą poprawiać jakość usług.
Poniżej przedstawiono szczegółową analizę wskaźników w ujęciu krajowym i w ujęciu strefowym.
1. Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 95% zamówień (nie powinien przekraczać 20 dni) wyniósł podobnie jak w 2009 roku w ujęciu krajowym 19 dni, w ujęciu strefowym nie przekroczył wymaganych limitem 20 dni w 48 strefach, natomiast przekroczenie o 1 dzień wystąpiło w strefie numeracyjnej Słupsk, w 2009 r. we wszystkich 49 strefach limit nie był przekroczony.
fot. mat. prasowe
Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 95% zamówień
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl