eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeZmiany w Google w 2010

Zmiany w Google w 2010

2011-05-11 13:28

Przeczytaj także: Google Instant a pozycjonowanie


Google wprowadza zdjęcia do reklam – Product Ads

W 2010 roku Google zrozumiało, że Internet to świat obrazu. Poza już wyżej opisywanym podglądem stron w wynikach wyszukiwania, wprowadziło Product Ads. Google Product Ads pozwala na dodawanie zdjęć produktów, które później będą wyświetlane wraz z tekstem reklamy i rozliczane poprzez CPA. Przyczyni się to zapewne do upowszechnienia i zwiększenia atrakcyjności wyświetlanych reklam.

Więcej reklam w Google Gmail

Nie tylko zmiany w wyszukiwarce Google wprowadzone w 2010 miały przynieść większe zyski z reklam. Poprawki nastąpiły także w innych produktach Google. Tutaj były one otwarcie nakierowane na internautę, na przykład wprowadzenie zmian w popularnym Gmailu. Do tej pory reklamy w Gmailu były subtelne i mało zauważalne, ograniczone tylko do prawego paska, na tyle oddzielone od treści, że użytkownicy nauczyli się ich nie dostrzegać. Nowa forma reklamowa znajduje się teraz pod widokiem wiadomości. W miejscu tym znajdują się przyciski wykorzystywane choćby do odpowiadania na e-mail, czy przesyłania go dalej. Nowe umiejscowienie reklam ma przynieść zwiększenie ich klikalności. Google liczy, że pomimo pewnej krótkotrwałej irytacji użytkowników, zalety Gmaila nie doprowadzą do spadku popularności tego narzędzia.

To tylko najważniejsze zmiany, z jakimi użytkownicy wyszukiwarki Google i innych jego produktów mogli się zetknąć w 2010 roku. Są to modyfikacje najbardziej widoczne dla przeciętnego użytkownika. Oczywiście zmian rzeczywistych w sposobie wyświetlania wyników było więcej. Tymi jednak Google chwali się niechętnie lub w nieco zawoalowany sposób podaje o nich w swych komunikatach. Eksperci wskazują, że algorytm wyszukiwania w ostatnim roku zmieniał się kilkakrotnie. Prawdopodobnie także zmienił się system oceny Page Rank. Te modyfikacje najbardziej odczuli specjaliści SEO i SEM.

Większość zmian w sposobie działania wyszukiwarki Google to chęć powiększenia zysków, a nie – jak nam się to przedstawia, zwiększenie funkcjonalności wyszukiwarki. Zmiany w Google są oczywiście także znakiem czasu, modernizacją starych narzędzi. To również stała rywalizacja z konkurencją, która jest również zainteresowana rynkiem reklam w Internecie. W niedalekiej przyszłości będzie on przynosił większe zyski niż reklama w prasie czy TV (w przyszłym roku Google ma się stać wyszukiwarką bardziej społecznościową, planowana jest także większa ekspansja na rynku urządzeń mobilnych). Zmiany w Google w 2010 jeszcze bardziej umocniły Google jako giganta reklamy w Internecie.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: