eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolska gospodarka internetowa 2011

Polska gospodarka internetowa 2011

2011-05-12 12:05

Polska gospodarka internetowa 2011

Wpływ Internetu wykracza poza gospodarkę internetową mierzoną PKB © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Opublikowany 11 maja br. raport The Boston Consulting Group, sfinansowany przez Google Polska, członka PKPP Lewiatan dowodzi, że biznes internetowy jest siłą napędową polskiej gospodarki, a prognozowany dynamiczny wzrost, dwukrotnie wyższy niż PKB, pozwoli mu już w 2015 r. osiągnąć wartość 76,6 mld zł. Wypracowany w 2009 r. wynik - 35,7 mld zł, czyli 2,7% PKB, jest ponad dwukrotnie mniejszy niż w państwach Europy Północnej, choć większy niż w krajach Europy Południowej (Hiszpania i Włochy).

Przeczytaj także: Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010

fot. mat. prasowe

Wpływ Internetu wykracza poza gospodarkę internetową mierzoną PKB

Wpływ Internetu wykracza poza gospodarkę internetową mierzoną PKB

Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoi się już w ciągu najbliższych kilku lat. Co roku będzie ona rosła w tempie 14%, czyli dwukrotnie szybciej niż PKB. Internet będzie odpowiadał za około 8% wzrostu polskiego PKB w latach 2009-2015. W 2015 r. udział gospodarki internetowej w PKB będzie większy niż obecny udział sektora finansowego, energetycznego i ochrony zdrowia. Wydatki konsumentów będą najważniejszym czynnikiem wzrostu gospodarki internetowej w Polsce.

W Internecie przede wszystkim konsumpcja

fot. mat. prasowe

Udział sektora w PKB

Udział sektora w PKB

Największy udział w gospodarce internetowej - 22 mld zł, czyli 62% przychodów - ma konsumpcja, z handlem elektronicznym na czele. Polacy przekonali się do zakupów przez sieć, dziś nie tylko szukają tam informacji czy porównują ceny usług i produktów, ale też finalizują transakcje. Internet stał się dominującym kanałem zakupów biletów lotniczych oraz podstawowym źródłem informacji i decyzji o zakupie oferty turystycznej. Liczba bankowych transakcji internetowych rośnie dziś w tempie 50% w skali roku, a 38% wszystkich transakcji odbywa się za pośrednictwem sieci. Już 21% aktywnych rachunków bankowych prowadzonych jest przez Internet, co stawia Polskę na pierwszym miejscu w regionie.

Polski konsument aktywny w sieci

fot. mat. prasowe

Wydatki konsumpcyjne stanowią największą wartość w wielkości gospodarki internetowej

Wydatki konsumpcyjne stanowią największą wartość w wielkości gospodarki internetowej

Dostęp do Internetu w Polsce posiada ponad 60% gospodarstw domowych. Polscy internauci spędzają tygodniowo w sieci więcej czasu, niż przed telewizorem – 14,5 godziny wobec 14. Bardzo intensywnie szukają informacji w sieci (pierwsze miejsce w Europie w rankingu liczby zapytań w wyszukiwarce na internautę) i aktywnie współtworzą i korzystają z tzw. darmowych treści (druga na świecie pozycja w Wikipedii pod względem liczby haseł na mieszkańca). Dokonując zakupów w sieci (ok. 3% handlu detalicznego) internauci oszczędzają około 15% w stosunku do tego, co wydaliby w sklepach tradycyjnych, nawet po uwzględnieniu kosztów przesyłki.

fot. mat. prasowe

Wielkość gospodarki internetowej w porównaniu do PKB

Wielkość gospodarki internetowej w porównaniu do PKB


 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: