Polska gospodarka internetowa 2011
2011-05-12 12:05
Przeczytaj także: Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010
fot. mat. prasowe
Wskaźnik BCG e-Intensity Index wg województw
W przeciwieństwie jednak do użytkowników indywidualnych, polscy przedsiębiorcy wykorzystują Internet tylko w podstawowym zakresie i rzadko sięgają po zaawansowane narzędzia internetowe podnoszące produktywność, co plasuje Polskę w końcówce państw europejskich (26. miejsce wg danych Eurostat z 2010 r.). Nadal tylko 51% polskich firm intensywnie wykorzystuje Internet (w porównaniu z 70% w Europie). „Przedsiębiorcy w niewystarczającym stopniu wykorzystują sieć, aby działać efektywniej i skuteczniej. Ale to także wina administracji, która nie ułatwia firmom aktywnego korzystania z Internetu” – mówi Henryka Bochniarz, prezydent PKPP Lewiatan.
fot. mat. prasowe
Główne rodzaje aktywności MŚP online
Ogólny poziom wykorzystania Internetu w Polsce a wzrost gospodarczy
Polska zajmuje odległe miejsce w rankingu poziomu wykorzystania Internetu w porównaniu do innych państw OECD. Przyczyną jest niewystarczająco rozwinięta infrastruktura oraz stosunkowo niska aktywność w sieci instytucji publicznych i przedsiębiorców.
Tymczasem dynamiczny wzrost gospodarki internetowej oraz inwestycje w kapitał ludzki mają kluczowe znaczenie dla utrzymania wysokiego tempa wzrostu gospodarczego w Polsce w dłuższej perspektywie.
Informacje o raporcie
Raport The Boston Consulting Group, sfinansowany przez Google, jest pierwszym opracowaniem na temat wpływu Internetu na polską gospodarkę. Prezentację raportu oraz debatę o Polsce internetowej współorganizowała PKPP Lewiatan.
Do pobrania:
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl