Idealny Pracodawca 2011 wg studentów
2011-05-14 00:20
Idealny Pracodawca 2011 wg studentów - biznes, inżynieria © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Idealny Pracodawca 2014 wg studentów
fot. mat. prasowe
Idealny Pracodawca 2011 wg studentów - biznes, inżynieria
Pracodawca idealny, pracodawca uniwersalny
Do „wielkich wygranych” tegorocznego rankingu Idealny Pracodawca zaliczyć można TVN,, L’Oréal oraz Google – te firmy są notowane bardzo wysoko przez studentów różnych kierunków. Tytuł „pracodawcy uniwersalnego” z pewnością należy się TVN – liderowi według studentów kierunków biznesowych i humanistycznych, cenionemu także na wydziałach IT (10. miejsce) i nauk ścisłych (9. miejsce). Podobnie rzecz się ma z Google (1. miejsce w IT, 4. w biznesie, 6. w naukach humanistycznych) i firmą L’Oréal (1. miejsce w naukach ścisłych, 3. w biznesie, 5. w naukach humanistycznych).
fot. mat. prasowe
Idealny Pracodawca 2011 wg studentów - IT, nauki ścisłe
Praca na bank
Ranking Idealny Pracodawca 2011 odnotowuje wyraźny wzrost pozycji banków jako idealnego miejsca pracy dla polskich studentów. Po fali zawirowań kryzysowych banki powoli odzyskują zaufanie, nie tylko jako instytucje finansowe, ale także jako pracodawcy. Tendencję tę zaobserwować można w wypowiedziach studentów kierunków biznesowych – ING Bank Śląski oraz Bank Zachodni WBK podskoczyły aż o 7 oczek w stosunku do ubiegłego roku (kolejno: z 21. na 14. miejsce oraz z 23. na 16. miejsce), zaś PKO Bank Polski i Bank PeKaO S.A. odnotowały wzrost o 5 oczek (kolejno: z 14. na 9. miejsce oraz z 27. na 22. miejsce).
fot. mat. prasowe
Idealny Pracodawca 2011 wg studentów - nauki humanistyczne
Przyczyna sukcesu firm, które od lat cieszą się dużą sympatią studentów jako idealni pracodawcy, leży w umiejętnym pogodzeniu stabilności oraz inspirującej, motywującej do rozwoju pracy. Studenci cenią sobie te firmy, które wprowadzają na rynek atrakcyjne produkty, jednak to nie wystarczy, by postrzegali je jako idealnego pracodawcę. Pełnię sukcesu gwarantuje dopiero połączenie innowacyjności z silną, prestiżową marką oraz odpowiednim zapleczem finansowym.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl