Rezerwacje wakacji przez Internet IV 2011
2011-05-16 12:47
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011
Biura podróży
fot. mat. prasowe
Ranking biur podróży
Drugie miejsce, z wynikiem 12 punktów proc. w sprzedaży, należy do biura Oasis Tours. To identyczna pozycja i taki sam wynik tego gracza jak przed rokiem.
Trzecie miejsce kwietniowego podsumowania należy do biura Sun&Fun. Pomarańczowy touroperator zyskał w obrazie rocznym 2 punkty proc. i zakończył miesiąc sprzedażowy 10 proc. udziałem w tym segmencie.
Na pozycji czwartej odnotowujemy biuro Alfa Star z 9 proc. wynikiem w sprzedaży, a na miejscu piątym łódzki Rainbow Tours z 8 punktami proc. (2010 – 7 proc.) .
Rezydenci
Grecos, Otium, Atur, Bee Free Holidays. Rezydenci tych czterech biur podróży zyskali najwyższe uznanie klientów Wakacje.pl i EasyGo.pl w miesięcznym zestawieniu porównawczym. Co prawda nie osiągnęli oni maksymalnego 5 punkowego wyniku w portalowym programie OPINIE, ale 4,8 pkt. zdecydowanie warte jest odnotowania i wyróżnienia.
fot. mat. prasowe
Ranking rezydentów
Druga pozycja kwietnia przypada terenowym pracownikom Konsorcjum Biur Podróży (4,5 pkt.). Trzecie miejsce i brązowe laury miesiąca trafiają ex aequo do rezydentów biur: Oskar i Wezyr (oba po 4,3 pkt.).
Miejsce czwarte, z oceną 4,1 pkt., trafia do Alfa Star, Rainbow Tours, Ecco Travel i 7islands. Czołowe zestawienie TOP 5 najlepszych rezydentów miesiąca zamykają pracownicy biura Triada z oceną 3,9 pkt. na 5 możliwych do zdobycia.
Katalog, a realia
fot. mat. prasowe
Zgodność oferty katalogowej z realiami
Drugie miejsce i także wysoka (4,8 pkt.) liczba punków trafia do sztabów marketingowych biur Grecos i Konsorcjum Biur Podróży. Trzecie miejsce na tematycznym podium zajęło w kwietniu biuro Rainbow Tours z wynikiem 4,7 pkt.
Miejsce czwarte trafia w ręce pracowników Alfa Star (4,3 pkt.), a tematyczny TOP 5 zamyka biuro 7islands z wynikiem 4,2 pkt.
Dojazd
fot. mat. prasowe
Forma dojazdu
Zyskują rezerwacje z dojazdem własnym - pomału, ale jednak. Rok temu na wakacje własnym autem udało się 8 proc. kupujących. W tym roku było to już 10 proc. rezerwacji. 2 punktowy wzrost oznacza, że straciły także wycieczki autokarowe. Z 4 proc. w roku 2010 na 3 proc. w 2011.
oprac. : eGospodarka.pl