Branża finansowa a social media
2011-05-16 13:26
Powszechność social media ze względu na wiek i dochody © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Social media w różnych branżach
Serwisy społecznościowe zakorzeniły się już głęboko w naszym codziennym życiu. Według raportu przygotowanego przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeszło 80 proc. polskich internautów przyznaje się do regularnego korzystania z serwisów społecznościowych. Polsce ciągle daleko jeszcze pod tym względem do takich tuzów jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, czy Niemcy, ale przykład rosnącej w zawrotnym tempie popularności portalu Facebook w naszym kraju pokazuje, że szybko nadrabiamy zaległości. Liczba użytkowników Facebooka w Polsce to obecnie już niemal 6 milionów, co oznacza, że jesteśmy 23 krajem na świecie jeśli chodzi o ilość „facebookowiczów”.Bogaty internauta albo student
Popularność serwisów społecznościowych jest oczywiście bez porównania większa wśród młodzieży, niż w pozostałych grupach wiekowych. Z analiz przeprowadzonych przez Deutsche Bank Research wynika, że użytkownicy społeczności internetowych to osoby osiągające dochody powyżej średniej: im wyższe miesięczne dochody internauty, tym chętniej zakłada swój profil na portalu społecznościowym. - Wyjątkiem od tej reguły jest młodzież, wśród której popularność tych serwisów jest wysoka bez względu na jej status materialny – zauważa autor raportu, Thomas Meyer, Główny Ekonomista Grupy Deutsche Bank.
fot. mat. prasowe
Powszechność social media ze względu na wiek i dochody
Po kredyt do Internetu
W Niemczech większość nowych produktów finansowych jest sprzedawana za pośrednictwem Internetu. – Nawet jeśli zakup następuje „offline”, poprzedza go dogłębny rekonesans w sieci – stwierdza Meyer. Jak pokazały badania przeprowadzone przez instytut GFK, firmę Google i DB Research w Niemczech, internauci poświęcają na te poszukiwania bardzo dużo czasu. Od pierwszej wizyty na stronie o tematyce finansowej, do zawarcia umowy z bankiem mija 7,5 tygodnia. U 30 proc. osób proces ten rozciąga się nawet do 13 lub więcej tygodni. W ramach tego procesu klienci odwiedzają przed zawarciem umowy 43 strony internetowe w 4 różnych domenach.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl