Najcenniejsze marki technologiczne świata 2011
2011-05-17 00:14
W szóstym dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 liderem została marka Apple, kończąc 4-letnie panowanie Google'a na szczycie zestawienia.
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki technologiczne świata 2015
W rankingu BrandZ Top 100 zadebiutował FacebookSpółki z sektora nowych technologii zdominowały szósty doroczny ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, opracowywany przez firmę Millward Brown. Wynik ten pokazuje, jak niezwykle istotną rolę odgrywają technologie w naszym codziennym życiu.
Marka Apple zastąpiła Google’a na szczycie rankingu, stając się najcenniejszą marką na świecie. Ten producent komputerów, tabletów i smartfonów odnotował imponujący wzrost wartości (84%), która wynosi obecnie 153,3 mld USD. W porównaniu z danymi z roku 2006 (pierwszy ranking BrandZ Top 100) Apple zwiększył wartość swojej marki wprost gigantycznie – aż o 859%.
Peter Walshe, Global Brands Director w firmie Millward Brown, skomentował ten wynik następująco: „Apple zawdzięcza wzrost wartości swojej marki wizjonerskiemu przywództwu firmy i innowacyjnym produktom, które nieustannie odpowiadają na potrzeby konsumentów. Apple odniósł sukcesy dzięki kolejnym wcieleniom swoich dotychczasowych produktów (iPhone), powołaniu do życia kategorii tabletów (iPad) oraz rozszerzonej strategii, w ramach której marka chce odnieść potrójny sukces dzięki połączeniu technologii cloud computing, oprogramowania oraz perfekcyjnie zaprojektowanych urządzeń”.
Google znalazł się tym razem na drugim miejscu, osiągając wartość 111,5 mld USD, a niedaleko za nim uplasował się IBM z wartością 100,9 mld USD. Marki z sektora technologii i telekomunikacji stanowią obecnie jedną trzecią wszystkich marek w rankingu BrandZ Top 100. Na marki te przypada niemal połowa łącznej wartości wszystkich uczestników rankingu.
Inne ważne wyniki badania dotyczące rankingu marek technologicznych:
- Fenomen sieci społecznościowych – Po raz pierwszy w rankingu BrandZ Top 100 znalazł się Facebook, który w globalnym zestawieniu zajął miejsce nr 35 (oraz 10. pozycję w sektorze technologii). Marka ta odnotowała niezwykle imponujący wzrost wartości (246%), osiągając poziom 19,1 mld USD. Swoją obecność zaznaczyły również chińskie firmy technologiczne. Portal społecznościowy Tencent/QQ (mający ponad 600 mln zarejestrowanych użytkowników) zadebiutował w rankingu Top 100 na miejscu 52., osiągając wartość 15,1 mld, natomiast chińska wyszukiwarka Baidu osiągnęła sukces dzięki swojemu dużemu atutowi, jakim jest znajomość niuansów różnych kultur i języków używanych w Chinach – dzięki Baidu ludność tego ogromnego kraju (1,3 mld osób) ma możliwość przeszukiwania Internetu. Pod względem dynamiki wzrostu (141%) wyszukiwarkę Baidu wyprzedził tylko Facebook.
Przeczytaj także:
Najcenniejsze marki technologiczne świata 2014
![Najcenniejsze marki technologiczne świata 2014 [© violetkaipa - Fotolia.com] Najcenniejsze marki technologiczne świata 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/najlepsza-marka/Najcenniejsze-marki-technologiczne-swiata-2014-137936-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
najlepsza marka, ranking najcenniejszych marek, ranking marek, marki, nowe technologie