eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySocial media a poszukiwanie pracy

Social media a poszukiwanie pracy

2011-05-18 00:15

Przeczytaj także: Pasywne poszukiwanie pracy


Wyniki badania Instytutu Badawczego Randstad komentuje Maura Merson, ekspetka Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych oraz redaktorka portalu berzobocie.org.: - Media społeczne dają ogromne możliwości pracodawcom i pracownikom, lecz również niosą za sobą pewne ograniczenia, a nawet zagrożenia. Wizerunek firm zależy już nie tylko od tego, w jaki sposób firma prezentuje się klientom, lecz także od tego, co widać na profilach społecznościowych jej pracowników. Z badania Randstad wynika, że obecnie stosunkowo niewielu pracodawców wykorzystuje i świadomie kontroluje potencjał mediów społecznych. Jednocześnie korzyści biznesowe z tytułu obecności na portalach społecznościowych odnosi już aż 40% ankietowanych pracowników.

Jednakże obszar społeczności ulega dynamicznym zmianom - w Polsce, według statystyk publikowanych przez http://www.socialbakers.com na przełomie listopada i grudnia 2010 r. znalazła się w pierwszej piątce krajów o najszybszym procentowo przyroście kont Facebook’a z wynikiem 11,4%. Zarejestrowanych użytkowników do stycznia 2011 roku było w Polsce ok. 6 mln, z czego 40% to osoby powyżej 25 roku życia, a realnych użytkowników (Real Users) Facebooka może być nawet 10 mln (wg badań panelowych prowadzonych przez Gemius). Powyższe dane świadczące o zainteresowaniu respondentów z naszego kraju taką formą komunikacji wskazują na to, że jej znaczenie również w życiu zawodowym Polaków może w bieżącym roku znacznie wzrosnąć.

Informacje o badaniu
Prezentowane dane pochodzą z projektu „Monitor Rynku Pracy”, będącego kwartalnym badaniem sondażowym realizowanym w 29 krajach Europy, Azji, Australii i obu Ameryk (kraje biorące udział w badaniu: Holandia, Francja, Niemcy, Luksemburg, Belgia, Dania, Wielka Brytania, Włochy, Norwegia, Szwecja, Szwajcaria, Grecja, Polska, Węgry, Czechy, Słowacja, Turcja, Australia, Nowa Zelandia, Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk, Chiny, Argentyna, Indie, Japonia, Singapur, Chile). Badanie po raz pierwszy przeprowadzono na początku 2010 roku. „Monitor Rynku Pracy” jest realizowany poprzez ankiety wypełniane on-line w grupie respondentów w wieku od 18 do 64 lat, pracujących minimum 24 godziny w tygodniu (z wykluczeniem osób samozatrudnionych). Dobór prób dla badanych populacji jest przeprowadzany przez międzynarodowy instytut Survey Sampling International. Próba w Polsce wynosi 405 respondentów (w całym badaniu wzięło udział w tej fali 13.565 osób). Opisywane badanie zostało zrealizowane w okresie 17-27 lutego 2011 r.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: