eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySponsoring sportowy w Polsce

Sponsoring sportowy w Polsce

2011-05-21 00:18

Sponsoring sportowy w Polsce

Jakie obszary sponsoruje Państwa firma? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Blisko 80% polskich firm angażujących się w sponsoring przewiduje wzrost rynku sponsoringu sportowego w najbliższych latach. Pozytywne nastroje w branży ujawnia raport o sponsoringu sportowym wydany przez agencję marketingu sportowego SportWin oraz Pentagon Research.

Przeczytaj także: Czym są naming rights?

fot. mat. prasowe

Jakie obszary sponsoruje Państwa firma?

Jakie obszary sponsoruje Państwa firma?

Rola sponsoringu jako narzędzia komunikacji firm stale rośnie, a sport jest dziedziną zdecydowanie najczęściej wspieraną przez przedsiębiorstwa w Polsce. Aż 90% z nich wyraża zadowolenie z prowadzenia działań sponsoringowych. Co czwarta firma planuje wyraźne zwiększenie wydatków na tę formę promocji.

fot. mat. prasowe

Jakie cele chcą Państwo osiągnąć poprzez działania sponsoringowe?

Jakie cele chcą Państwo osiągnąć poprzez działania sponsoringowe?

- Mimo globalnego rozwoju inwestycji sponsorskich, jesteśmy zaskoczeni tak znaczącym optymizmem branży – komentuje Krzysztof Kropielnicki, autor raportu „Sponsoring sportowy w Polsce” z ramienia SportWin. – Firmy w naszym kraju wciąż uczą się sponsoringu, lecz najwyraźniej są usatysfakcjonowane z efektów tej nauki.

Sponsorzy najchętniej wspierają piłkę nożną, siatkówkę i sporty motorowe, ale przewidują też swoje rosnące zaangażowanie w piłce ręcznej i sportach zimowych. - Współczesny sponsoring staje się elementem świadomych działań firm w zakresie polityki zewnętrznej. Kluczem do sukcesu na arenie sponsoringu sportowego jest znajomość trendów rynkowych i umiejętność ich oceny – zaznacza Maciej Witucki, prezes Grupy TP, partnera strategicznego raportu.

fot. mat. prasowe

Ilu pracowników jest odpowiedzialnych w Państwa firmie za obszar sponsoringu?

Ilu pracowników jest odpowiedzialnych w Państwa firmie za obszar sponsoringu?

- Profesjonalizacja polskiego sportu przebiega wielowymiarowo i obejmuje także coraz ciekawszą ofertę klubów i związków sportowych dla marketerów. Zrealizowane badanie potwierdziło tezę, że marki, które „spróbowały” sponsoringu jako narzędzia komunikacji dostrzegły jego skuteczność. Docelowo powinno to pociągnąć za sobą coraz większe inwestycje w komunikację poprzez sport, co zaś przyczyni się do dalszego rozwoju rynku sponsoringu sportowego w Polsce – mówi Michał Gradzik, kierujący Działem Badań i Consultingu w Pentagon Research.

Rynek stoi w obliczu wielu wyzwań. Do najważniejszych z nich należy profesjonalizacja współpracy z organizacjami sportowymi, umiejętność oceny rezultatów sponsoringu oraz znajomość problematyki prawnej. To ostatnie zagadnienie omawiają w publikacji specjaliści z kancelarii Wardyński i Wspólnicy. – Wskazujemy m.in. na możliwości konstruowania zapisów w umowie sponsoringowej i analizujemy praktyczne aspekty wykonywania takiej umowy – mówi Jan Ciećwierz, szef Grupy Prawa Sportowego w kancelarii.

fot. mat. prasowe

Czy mają Państwo zamiar budżet przeznaczony na sponsoring...

Czy mają Państwo zamiar budżet przeznaczony na sponsoring...


Informacje o badaniu
Raport „Sponsoring sportowy w Polsce” powstał na podstawie badania marketingowego przeprowadzonego wśród polskich firm oraz pogłębionych wywiadów z ekspertami rynku, w tym specjalistami zagranicznymi. Wskazówek polskim firmom udzielili m.in. Paul Meulendijk, wiceprezes MasterCard Europe oraz Toby Hester, szef projektów piłkarskich firmy Castrol.



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: