Sponsoring sportowy w Polsce
2011-05-21 00:18
Jakie obszary sponsoruje Państwa firma? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Czym są naming rights?
fot. mat. prasowe
Jakie obszary sponsoruje Państwa firma?
fot. mat. prasowe
Jakie cele chcą Państwo osiągnąć poprzez działania sponsoringowe?
Sponsorzy najchętniej wspierają piłkę nożną, siatkówkę i sporty motorowe, ale przewidują też swoje rosnące zaangażowanie w piłce ręcznej i sportach zimowych. - Współczesny sponsoring staje się elementem świadomych działań firm w zakresie polityki zewnętrznej. Kluczem do sukcesu na arenie sponsoringu sportowego jest znajomość trendów rynkowych i umiejętność ich oceny – zaznacza Maciej Witucki, prezes Grupy TP, partnera strategicznego raportu.
fot. mat. prasowe
Ilu pracowników jest odpowiedzialnych w Państwa firmie za obszar sponsoringu?
Rynek stoi w obliczu wielu wyzwań. Do najważniejszych z nich należy profesjonalizacja współpracy z organizacjami sportowymi, umiejętność oceny rezultatów sponsoringu oraz znajomość problematyki prawnej. To ostatnie zagadnienie omawiają w publikacji specjaliści z kancelarii Wardyński i Wspólnicy. – Wskazujemy m.in. na możliwości konstruowania zapisów w umowie sponsoringowej i analizujemy praktyczne aspekty wykonywania takiej umowy – mówi Jan Ciećwierz, szef Grupy Prawa Sportowego w kancelarii.
fot. mat. prasowe
Czy mają Państwo zamiar budżet przeznaczony na sponsoring...
Informacje o badaniu
Raport „Sponsoring sportowy w Polsce” powstał na podstawie badania marketingowego przeprowadzonego wśród polskich firm oraz pogłębionych wywiadów z ekspertami rynku, w tym specjalistami zagranicznymi. Wskazówek polskim firmom udzielili m.in. Paul Meulendijk, wiceprezes MasterCard Europe oraz Toby Hester, szef projektów piłkarskich firmy Castrol.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl