Poczta Polska: jakość usług w 2010
2011-05-20 10:25

Udział poszczególnych rodzajów przesyłek w ogólnej liczbie reklamacji usług powszechnych w obrocie k © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Terminowość przesyłek listowych 2010
fot. mat. prasowe
Udział poszczególnych rodzajów przesyłek w ogólnej liczbie reklamacji usług powszechnych w obrocie k
Udział poszczególnych rodzajów przesyłek w ogólnej liczbie reklamacji usług powszechnych w obrocie krajowym w 2010 r.
- wskaźnika terminowości doręczeń przesyłek listowych nierejestrowanych,
- wskaźnika terminowości doręczeń paczek pocztowych.
Celem badań jakości opisanych w rozdziale 1 było stwierdzenie, czy Poczta Polska S.A. spełnia określone prawem standardy w zakresie terminowości doręczeń przesyłek realizowanych w ramach obowiązku świadczenia powszechnych usług pocztowych.
Wyniki badań wskazały, że w 2010 r. jedynie wskaźnik terminowości dla paczek pocztowych ekonomicznych spełniał wymagany standard. W pozostałych przypadkach, tj. przesyłek listowych nierejestrowanych (priorytetowych i ekonomicznych) oraz paczek pocztowych priorytetowych żaden ze standardów nie został spełniony.
Prezes UKE obowiązany jest również monitorować liczbę reklamacji, ich przyczyny oraz sposoby ich rozpatrzenia z uwzględnieniem podziału na powszechne usługi pocztowe i usługi niebędące powszechnymi usługami pocztowymi. Informacje w tym zakresie zawarto w rozdziale 2.
fot. mat. prasowe
Reklamacje usług Poczty Polskiej S.A. w 2010 r. – struktura wg sposobu rozpatrzenia
Reklamacje usług Poczty Polskiej S.A. w 2010 r. – struktura wg sposobu rozpatrzenia
W 2010 r. Poczta Polska S.A. przyjęła także do rozpatrzenia 17 713 reklamacji dotyczących umownych usług pocztowych (dotyczyły one: paczek pocztowych PLUS, przesyłek pobraniowych, przesyłek na warunkach szczególnych, telegramów pocztowych, usług kurierskich POCZTEX, E-PRZESYŁEK oraz druków bezadresowych). Liczba złożonych reklamacji była o 504 wyższa, jednak z powodów formalnych reklamacje te zostały uznane za niewniesione. Spośród reklamacji uznanych za wniesione aż 70,1% reklamacji odrzucono.
fot. mat. prasowe
Udział poszczególnych rodzajów przesyłek w ogólnej liczbie reklamacji niepowszechnych usług pocztowy
Udział poszczególnych rodzajów przesyłek w ogólnej liczbie reklamacji niepowszechnych usług pocztowych w 2010 r.
Do pobrania:

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl