Wskaźnik Optymizmu - XI 2004
2004-11-30 02:06
© fot. mat. prasowe
W listopadzie nastroje konsumentów uległy pogorszeniu. Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) stracił blisko 4 punkty i przyjmuje obecnie wartość 84,87 punktów. Spadek wartości wskaźnika WOK wynika przede wszystkim z gorszych ocen klimatu gospodarczego.
Przeczytaj także: Wskaźnik Optymizmu - X 2004
Szczególnie negatywnie wypadły zwłaszcza oceny przyszłej sytuacji. Wskaźnik oczekiwań obniżył się o ponad 6 punktów.Stosunkowo mniejszy spadek zanotowano w przypadku skłonności do zakupów. W ostatnim miesiącu kolejny raz z rzędu zmalały oczekiwania inflacyjne. Na stosunkowo niskim poziomie pozostają nadal obawy przed wzrostem inflacji.
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK może przyjmować wartości od 0 do 200 punktów. Podstawą jego obliczania są odpowiedzi na pięć pytań zadawanych w sondażu Ipsos na zlecenie "Rzeczpospolitej".
Ostatnie badanie przeprowadzono między 5 a 9 listopada 2004 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1011 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy
niż (+/-) 3,2% na poziomie ufności 0,95.
Przeczytaj także:
Wskaźnik Optymizmu - I 2005
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl