Płyty CD lepsze od muzyki online
2004-12-01 00:01
Przeczytaj także: Muzyka w sieci - P2P górą
Jak podliczyło IMG, w 2010 roku ogólnoświatowa sprzedaż muzyki przez sieć będzie warta ok. 6 mld USD, co stanowić będzie zaledwie 15,2% wszystkich wydatków na muzykę. Oczywiście procentowo nie jest to może zbyt wiele, ale 6 mld USD stanowi pokaźną sumę, o którą będą rywalizować największe firmy na rynku: iTunes, Napster, Virgin Digital, Wal-Mart, czy Tesco.Patrząc nieco bliżej, w przyszłym roku wartość sprzedaży muzyki online wyniesie ponad 422 mln USD i będzie ponad dwukrotnie większa niż wynik tegoroczny (179,5 mln USD). Jednym z powodów tak znacznego wzrostu jest duża popularność przenośnych odtwarzaczy muzyki, z najbardziej sztandarowym chyba przykładem – iPodem firmy Apple. Jak będzie w następnych latach, zobaczymy.
oprac. : 4Press