Dzieci i młodzież a zakupy online
2011-05-27 00:04
Przeczytaj także: Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci
fot. mat. prasowe
Jak często kupujesz przez Internet?
Jak często kupujesz przez Internet?
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Produkty, z których kategorii kupiłaś/eś kiedykolwiek przez Internet?
Produkty, z których kategorii kupiłaś/eś kiedykolwiek przez Internet?
Według Ceneo, licealiści, czy gimnazjaliści częściej korzystają z Internetu, ponadto mają oni już możliwość posiadania własnych kont bankowych. Banki coraz chętniej przygotowują ofertę dla nastolatków, bo Ci podejmują już samodzielnie decyzje zakupowe. Rodzice przelewają kieszonkowe na konto swojego dziecka, w ten sposób młodzież ustala własne wydatki. Dla banków pozyskanie młodych klientów jest z całą pewnością bardzo ważne. Niechętnie przenosimy swoje konta osobiste z banku do banku, dlatego celując w nastoletnich konsumentów banki budują sobie grupę lojalnych klientów, którzy za kilka lub kilkanaście lat będą zasilali konto własnymi dochodami.
Młodzi konsumenci najczęściej wydają na zakupy on-line nie więcej niż 100 zł. Najchętniej wybieraną przez nich formą płatności jest gotówka przy odbiorze zamówienia – taką opcję zaznaczyło 42% użytkowników Ceneo.pl, którzy nie ukończyli 18 roku życia. Zapytani o produkty, które kiedykolwiek kupili przez Internet najwięcej nastolatków wskazało na kategorię „Gry”, drugie miejsce to „Odzież, obuwie, dodatki”, a trzecie „Telefony i akcesoria” (do wyboru mieli 20 opcji spośród kategorii głównych na Ceneo.pl).
Informacje o badaniu
Wśród użytkowników, którzy wypełnili ankietę na Ceneo.pl 12% stanowią osoby niepełnoletnie. W badaniu wzięło udział łącznie 11 346 osób (w tym 1291 osób poniżej 18 lat).
![E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online? [© schantalao - Fotolia.com] E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-online/E-grocery-w-Polsce-Jak-robimy-zakupy-spozywcze-online-202229-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl