Rozszerzono badanie Megapanel PBI/Gemius
2011-05-26 11:41

Top 10 domen i domen niezgrupowanych według liczby „Odsłon mobilnych” © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Megapanel PBI/Gemius: zmiany w prezentacji wyników
„Odsłony mobilne”Dzięki dodanemu do badania Megapanel PBI/Gemius wskaźnikowi „Odsłony mobilne”, dla każdej z witryn objętych audytem site-centric dostępne będą informacje na temat liczby odsłon wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, tablety i inne tego typu urządzenia przenośne, oraz ich udziału w odsłonach krajowych. Możliwość tworzenia rankingów węzłów o największym udziale tych odsłon, pozwoli dokładniej śledzić popularność witryn przeznaczonych na urządzenia mobilne oraz podejmować decyzje o inwestycji w tę gałąź marketingu.
- Wobec rosnącej popularności urządzeń przenośnych, coraz ważniejsze staje się określenie, jaki udział w rynku ma w Polsce internet mobilny. Dzięki zastosowaniu w badaniu Megapanel PBI/Gemius omawianych rozwiązań, lepiej poznamy preferencje tych internautów, którzy korzystają z sieci przez urządzenia przenośne, stając się tym samym ‘mobinautami’ - komentuje wprowadzone zmiany Andrzej Garapich, prezes PBI.
„Odsłony non-cookie”
W najnowszych publikowanych danych za marzec 2011, do ogólnej liczby odsłon dodane zostaną odsłony non-cookie z Polski, które pozwolą na uzyskanie pełnej informacji o ruchu w internecie z przeglądarek oraz urządzeń nie akceptujących cookies. Urządzenia te to między innymi: telefony z wyłączoną obsługą cookie, urządzenia GPS, konsole, przeglądarki pracujące w trybie prywatnym. Odsłony non-cookie rejestrowane są także w przypadku własnych ustawień użytkownika powodujących na przykład blokowanie third-party cookies i blokowanie cookies z danej domeny. Powyższe uzupełnienie jest istotne przy pomiarze odsłon z urządzeń mobilnych, w których odsetek odsłon non-cookie jest znacznie wyższy niż w przypadku ruchu z komputerów stacjonarnych lub laptopów.
„Odsłony zagraniczne”
Za pomocą wskaźnika: „Odsłony zagraniczne ogółem” badanie rozszerzone zostanie o dane dotyczące ruchu zagranicznego, wcześniej nie prezentowane w wynikach.
Poniżej znajduje się ranking top 10 grup domen i domen niezgrupowanych według liczby „Odsłon mobilnych” z badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2011. W zestawieniu uwzględnione są jedynie witryny objęte audytem site-centric.
fot. mat. prasowe
Top 10 domen i domen niezgrupowanych według liczby „Odsłon mobilnych”
Top 10 domen i domen niezgrupowanych według liczby „Odsłon mobilnych”
Informacje o badaniu
Badanie Megapanel PBI/Gemius – standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają polscy użytkownicy sieci - zostało zainicjowane przez największe podmioty rynku interaktywnego w Polsce w celu zapewnienia stabilnego rozwoju internetu i rynku reklamy internetowej w Polsce. Celem badania jest prezentacja liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie ponad 6 tys. witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.
![Megapanel: serwisy tematyczne XII 2015 [© bernardbodo - Fotolia.com] Megapanel: serwisy tematyczne XII 2015](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/MegaPanel-PBI-Gemius/Megapanel-serwisy-tematyczne-XII-2015-170257-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl