Co czwarty Polak robi zakupy przez Internet
2011-05-30 10:06
Czy zdarza się Panu(i) kupować z sklepach internetowych lub na aukcjach z Internecie? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci
fot. mat. prasowe
Czy zdarza się Panu(i) kupować z sklepach internetowych lub na aukcjach z Internecie?
Moda na okazje?
W sklepach online i na aukcjach internetowych produkty są znacznie tańsze niż w sprzedaży regularnej. Jednak z tej formy zakupów korzystają głównie osoby z zamożnych rodzin (60%), gdzie dochód przekracza 4000 zł miesięcznie. Pomimo dostępu do licznych galerii handlowych, outletów i targów, z zakupów w Internecie znacznie częściej korzystają mieszkańcy dużych miast i aglomeracji. Wydawać by się mogło, że ze względu na ceny oraz szerokość oferty w Internecie to właśnie osoby mniej zamożne i mieszkające w małych miejscowościach powinny stanowić trzon klientów online. Dlaczego jest inaczej?
Sprawę wyjaśnia Marcin Drzewiecki, Dyrektor Marketingu Loyalty Partner Polska - „Powodem może być fakt, że dostęp do Internetu to nadal przywilej ludzi zamożnych i mieszkańców dużych miast. Również kwestia wykształcenia może mieć tu znaczenie, bowiem w Internecie najczęściej kupują osoby z wyższym wykształceniem, a te mieszkają z reguły w dużych miastach. To właśnie one, szukają tzw. okazji. Dobrze wiedzą, gdzie je znajdą. Mądre kupowanie jest dziś trendem, a przepłacanie faux pas”. Fabian Adaszewski, PR Brand Manager z Grupy Allegro zauważa: „Okazje zdarzają się raz na jakiś czas, natomiast e-commerce daje swoim Użytkownikom stałą, nieporównywalną z tradycyjnym offline'em atrakcyjną ofertę cenową. I to 24h na dobę. Oszczędności są niebagatelne: przeprowadzone przez Grupę Allegro badania wskazują, że w niektórych branżach mogą sięgać nawet 30% wartości produktu w porównaniu z tzw. tradycyjnym handlem. Oprócz pieniędzy, kupując w Internecie oszczędza się również czas, co przy dzisiejszym tempie życia nabiera niebagatelnego znaczenia”.
Internetowy koszyk?
Badanie dowiodło, że najczęściej kupowane w sieci produkty to sprzęt RTV/AGD (44%) oraz odzież i obuwie (41%). Panie chętniej kupują ubrania i buty (59%), a panowie raczej sprzęt RTV (52%). Ale dobrze sprzedają się też artykuły codziennego użytku – co piąta osoba wkłada do internetowego koszyka artykuły spożywcze, chemiczne lub kosmetyki. Produkty, których Polacy nie chcę kupować w sieci to leki.
Od dynamicznych z kasą do domatorów z tradycjami.
fot. mat. prasowe
Zakupy w Internecie wg grup konsumenckich
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl