Polskie firmy a zakupy grupowe
2011-05-29 00:20

Czy zdecydowałby/zdecydowałaby się Pan/Pani drugi raz na taką promocję? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy grupowe zyskują popularność
fot. mat. prasowe
Czy zdecydowałby/zdecydowałaby się Pan/Pani drugi raz na taką promocję?
Czy zdecydowałby/zdecydowałaby się Pan/Pani drugi raz na taką promocję?
Co piąty przedsiębiorca nie zdecydowałby się na zakupy grupowe ponownie. Jednym z powodów takiej decyzji było przekonanie, że tego typu forma promocji okazała się dobra jako jednorazowe działanie, np. do promocji nowego produktu lub usługi. Inni twierdzili, że ruch wygenerowany przez zamieszczenie ok. 50% zniżki okazał się na tyle wystarczający, że w najbliższym czasie nie potrzebują dodatkowo stymulować popytu. Pozostali uznali, że klienci, którzy skorzystali z rabatów „to nie ten target”.
Z badania wynikaż też, że 6 na 10 przedsiębiorców uważa, że taka forma promocji jest bardziej efektywna niż dotychczas stosowane metody jak, np. prasa, radio, ulotki.
fot. mat. prasowe
Czy uważa Pan/Pani, że taka forma promocji jest bardziej efektywna, niż te wykorzystywane wcześniej
Czy uważa Pan/Pani, że taka forma promocji jest bardziej efektywna, niż te wykorzystywane wcześniej (np. prasa, radio, ulotki)?
Ponad połowa przedsiębiorców nie podjęła żadnych działań lojalnościowych wobec klientów, którzy raz skorzystali z oferty firmy. Wśród tych, którzy poczynili kroki, aby zatrzymać klienta i zachęcić go do ponownego skorzystania z produktu lub usługi najczęściej były oferowane dalsze rabaty i zniżki (51%) oraz zbieranie danych teleadresowych, np. email, telefon (30 %). Najrzadziej karta stałego klienta (12% badanych).
fot. mat. prasowe
Czy podjął/podjęła Pan/Pani jakieś kroki, aby klient ponownie skorzystał z oferty (za 100% ceny)?
Czy podjął/podjęła Pan/Pani jakieś kroki, aby klient ponownie skorzystał z oferty (za 100% ceny)?
fot. mat. prasowe
Podejmowane działania lojalnościowe
Podejmowane działania lojalnościowe
![Zakupy grupowe po 4 latach - usługi turystyczne [© momius - Fotolia.com] Zakupy grupowe po 4 latach - usługi turystyczne](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-grupowe/Zakupy-grupowe-po-4-latach-uslugi-turystyczne-137806-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl