Numer alarmowy 112 - jakość połączeń
2011-05-27 12:38
Liczba przerwanych połączeń/Liczba braku obsługi sieci © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Numer alarmowy 112: UKE utworzy system
fot. mat. prasowe
Liczba przerwanych połączeń/Liczba braku obsługi sieci
były:
-
poziom energii odebranego symbolu informacji Ec/Io (min. poziom powinien wynosić -16 dB dla odbioru na zewnątrz), który wykorzystano jako wskaźnik pokrycia terenu sygnałem
UMTS pochodzącym od wszystkich czterech operatorów i na jego podstawie utworzono
mapki zasięgów sieci komórkowych dla poszczególnych operatorów, -
poziom sygnałów RxLev (min. poziom dla odbioru na zewnątrz powinien wynosić -97
dBm) odbieranych przez telefony komórkowe ze stacji bazowych pracujących
w standardzie GSM900/1800.
Ponadto wykonano statystykę ilości zrealizowanych połączeń i połączeń nieudanych.
Wyniki badań zostały przedstawione na mapach zasięgów dla poszczególnych operatorów.
Prowadzone badania jakości i dostępności połączeń z numerem alarmowym 112 wykazały, że na całej trasie udało się zestawić maksymalnie 70,8 % poprawnych połączeń w sieci operatora ERA, 61,1 % w sieci operatora ORANGE, 47,2 % w sieci operatora PLUS i zaledwie 38,6 % w sieci operatora PLAY. Z uwagi, że badano dostępność połączeń do numeru alarmowego 112 mającego niebagatelne znaczenie w procesie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego, wydaje się że skuteczność połączeń powinna oscylować w granicach 100 % udanych połączeń. Numer alarmowy 112 powinien być dostępny w sieciach każdego z operatorów na zasadzie roamingu międzyoperatorskiego w przypadku braku zasięgu we własnej macierzystej sieci. Połączenia na numer alarmowy 112 powinny posiadać w sieci najwyższy priorytet – w przypadku przeciążenia sieci operatora połączenia inne niż alarmowe powinny być przerywane, aby zestawić połączenie z numerem alarmowym. Wydaje się, że maksymalna liczba zestawionych połączeń z numerem alarmowym 112 w jednej lokalizacji służby powinna być dużo większa i oscylować w granicy 30 jednoczesnych połączeń (brak standardu w zakresie dostępności numeru).
fot. mat. prasowe
Liczba udanych połączeń/Liczba zablokowanych połączeń
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl