Czy zakupy spożywcze online mają przyszłość?
2011-05-30 12:53
Przeczytaj także: Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci
Nie mamy czasu na zakupy
Badanie pokazuje, że jesteśmy zajęci. Bardzo zajęci. Ponad 90% ankietowanych zdarza się, a co piątemu często i bardzo często, że musi rezygnować z zakupów z braku czasu. Okazuje się więc, że to zaskakująco duży problem. Ale i bardzo ważki argument w ręku e-sklepów w walce o klienta. Bo przecież oszczędność czasu – obok wysokiej jakości produktów – to najważniejsza korzyść, jaką oferują internetowe supermarkety.
Lubimy sami…
fot. mat. prasowe
Czy chciał(a)by Pan(i) żeby w ogóle ktoś za Pana(nią) zrobił zakupy?
Czy chciał(a)by Pan(i) żeby w ogóle ktoś za Pana(nią) zrobił zakupy?
Przez Internet – coraz częściej
Aż 80% ankietowanych deklaruje, że zdarza im się kupować przez Internet. Często są to zakupy sporadyczne (16% raz na pół roku, 13% rzadziej niż raz na pół roku, 31% raz na 2-3 miesiące), ale też znacząca jest już w Polsce grupa osób (40% ankietowanych) kupujących w sieci stosunkowo często: 21% raz w miesiącu, 14% raz na 2-3 tygodnie i 5% raz w tygodniu. Najczęściej kupujemy przez internet: książki, sprzęt elektroniczny i komputerowy, ubrania, muzykę, filmy i gry komputerowe oraz bilety lotnicze. Ale i kupowanie artykułów spożywczych szybko zdobywa zwolenników – próbował już tego co dziesiąty ankietowany. Ta kategoria wyprzedza nawet kosmetyki, zabawki czy lekarstwa.
Bariery? Wcale nie bezpieczeństwo płatności!
fot. mat. prasowe
Dlaczego nie robi Pan(i) zakupów spożywczych przez Internet?
Dlaczego nie robi Pan(i) zakupów spożywczych przez Internet?
Siła tradycji?
Czy tradycyjny handel będzie potrafił przeciwstawić się silnemu, nowoczesnemu trendowi? Jako zalety hipermarketu wymieniamy: duży wybór produktów (98%) i możliwość zrobienia całych zakupów w jednym miejscu (95%) oraz obejrzenia produktu przed zakupem (95%) i porównania go z innymi (95%). Ważna jest też możliwość kupienia tego, na co w danym momencie mamy ochotę (91%). Sporo ankietowanych docenia też degustacje i możliwość spróbowania produktów (59%) oraz możliwość poproszenia sprzedawcy o radę i pomoc (55%).
fot. mat. prasowe
Podczas zakupów w sklepie / supermarkecie podoba się Panu(i)...?
Podczas zakupów w sklepie / supermarkecie podoba się Panu(i)...?
Informacje o badaniu
Raport powstał na podstawie sondażu CAWI zrealizowanego w dniach 15-19.10.2010 przez MillwardBrown SMG/KRC na liczącej 501 osób reprezentatywnej próbie mieszkańców dużych miast korzystających z Internetu, w wieku powyżej 15 lat.
Do pobrania:
![E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online? [© schantalao - Fotolia.com] E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-online/E-grocery-w-Polsce-Jak-robimy-zakupy-spozywcze-online-202229-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl