Aplikacja do pracy przez Facebook nie dla studentów
2011-06-01 11:03
Jaką ofertę pracy odrzuciliby respondenci? Źródło: badanie Kandydaci 2.0 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Studia wyższe nie przygotowują do pracy
Celem badania Kandydaci 2.0 było znalezienie odpowiedzi na pytanie jak pokolenie Y korzysta z Internetu, jak poszukuje informacji o pracodawcach, jakie ma preferencje w zakresie wykorzystania Internetu w procesie poszukiwania pracy i aplikowania n akonkretne oferty. Autorzy badania chcieli także sprawdzić czy oczekiwania pokolenia Internetu (ang. net generation) znacząco różnią się od ofert wystawianych przez pracodawców i jak można wykorzystać tę więdzę w komunikacji i rekrutacji z tak specyficzną grupą odbiorców.Wyniki badania pokazały, że pokolenie, które właśnie wkracza na rynek pracy to niewątpliwie pokolenie Internetu. Czas jaki młodzi ludzie spędzają online przerasta wyobrażenia pracownika w średnim wieku, nie mówiąc już o przedstawicielach starszego pokolenia. Średnio młody człowiek spędza w Internecie kilka godzin dziennie, nierzadko pozostając online przez większość swojej dziennej aktywności. Jeśli połączymy to z faktem, że jeszcze wciąż mało osób korzysta z Internetu w telefonach komórkowych (co oznacza, że czas spędzony online będzie tylko wzrastał) te dane mogą zaskakiwać. To co ważne dla HR to zasymilowanie faktu, że jest to naturalna i nieodwracalna droga rozwoju społecznego. Nigdy komunikacja nie będzie już wyglądać tak samo, ani zmieniać się tak wolno jak kiedyś.
fot. mat. prasowe
Z jakich portali społecznościowych korzystają respondenci? Źródło: badanie Kandydaci 2.0
- Kandydaci 2.0 poszukują zarówno informacji o pracodawcach, jak i ofert pracy w Internecie. Najczęściej robią to w dosyć standardowy sposób, czyli poprzez portale pracy i strony kariery pracodawców. Co ciekawe, mimo bardzo dużej aktywności na serwiach społecznościowych typu Facebook, młodzi ludzie wcale nie są zainteresowani ani ofertami pracy, ani aplikowaniem poprzez ten kanał komunikacji. Z względu na fakt, że duża wiarygodnością obdarzają bezpośrednie źródła informacji takie jak pracownicy firmy i znajomi, słuszną wydaje się idea rozbudowywania profili społecznościowych pracodawców włączających byłych i obecnych pracowników firmy oraz systemów poleceń pracowniczych bazujących na zaufaniu w relacjach ze znajomymi – zauważa Barbara Zych, ekspert Employer Branding Institute.
fot. mat. prasowe
Jaką ofertę pracy odrzuciliby respondenci? Źródło: badanie Kandydaci 2.0
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl