Ranking salonów samochodowych
2011-06-02 10:09
Podsumowanie wyników (według krajów) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Niewierni dealerzy samochodów
fot. mat. prasowe
Podsumowanie wyników (według krajów)
W pierwszej kategorii klienci oceniali salony samochodowe, zbadano:
-
wygląd placówki:
- na zewnątrz – oznakowanie dojazdu do salonu, widoczność i utrzymanie znaków firmowych, dostępność miejsc parkingowych, czystość i porządek otoczenia salonu, ekspozycji zewnętrznej oraz powierzchni widocznych z zewnątrz – okien, drzwi, etc.; Klienci oceniali też, czy godziny otwarcia salonu były według nich odpowiednie;
- wewnątrz – czystość podłóg, ścian, sufitów, poprawne działanie oświetlenia;
- prezentację samochodów w salonie: czy samochody na ekspozycji były w doskonałym stanie, otwarte i łatwo dostępne, czy można było otworzyć bagażnik, czy przy każdym modelu była widoczna specyfikacja techniczna;
- personel: pod kątem prezencji pracowników, czystego i schludnego ubioru oraz zachowania (czy sprawiali wrażenie aktywnych, pracowitych, życzliwych i pomocnych).
Ogólny wynik, jaki badane placówki osiągnęły w kategorii "Salon samochodowy" to 90,6% wszystkich możliwych punktów. Klienci najlepiej ocenili podkategorię dotyczącą prezencji pracowników (95,3%), a najsłabiej otoczenie zewnętrzne salonu – 87%.
Wyniki oceny zewnętrznej salonów zdecydowanie zaniżył brak lub słaba widoczność znaków dojazdowych – aż 44,9% straciło tu punkty. Klienci często pisali:
Belgia:- Musiałem pytać o lokalizację salonu dwa razy.
Polska:- Nie zauważyłam żadnych znaków dojazdowych. Salon znajduje się przy głównej drodze.
Drugim słabym elementem oceny były miejsca przeznaczone do parkowania – niemal 15% klientów odpowiedziało, że badany przez nich salon nie posiadał parkingu. Pozostali klienci znaleźli miejsca do zostawienia samochodu przed salonem, ale 13% z nich miało problem z zaparkowaniem (wszystkie miejsca były zajęte albo trudno dostępne).
Dobre wrażenie zrobiła zewnętrzna część badanych punktów, zarówno jeśli chodzi o ocenę czystości samego otoczenia, jak i wszelkich powierzchni należących do salonu, a widocznych z zewnątrz (okna, drzwi, wejście, ekspozycja zewnętrzna, itp.) oraz znaków firmowych – wszystkie te elementy zostały ocenione na co najmniej 93%.
Z pozytywną oceną spotkały się też proponowane godziny otwarć salonów - jedynie 2,7% klientów udzieliło tu odpowiedzi negatywnej. Równie dobrze prezentowało się wnętrze salonów:
Francja:- Wewnątrz salonu było czysto, wszystkie światła działały.
Polska:- W salonie było bardzo czysto i przytulnie.
Jedynie w 6% salonów zauważono niedociągnięcia w związku z czystością i porządkiem, a w 3,5% salonów problemy z oświetleniem.
fot. mat. prasowe
Top 3 według krajów (marki)
Klienci bardzo pozytywnie ocenili wygląd pracowników: 96,3% z nich uznało personel za dobrze ubrany i schludny. W niewielkim odsetku negatywnych odpowiedzi można przeczytać:
Polska: - Pracownik, który do mnie podszedł był ubrany na sportowo (czarny, wysokiej jakości dres z żółtym paskiem) i nie posiadał identyfikatora.
Słowacja: - Pracownicy nosili codzienne, prywatne ubrania.
W większości przypadków pracownicy sprawiali wrażenie osób życzliwych i pomocnych (94,3%) oraz, choć w trochę mniejszym stopniu, aktywnych i pracowitych (91,8%).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl