Polscy PR-owcy a social media
2011-06-03 10:18
Przeczytaj także: Czy biznes wykorzystuje social media?
…ale każdy chciałby znać nieprzychylne komentarze w sieci
Mimo, że co dziesiąty specjalista PR nie monitoruje dyskusji na temat firmy w mediach społecznościowych, praktycznie każdy chciałby znać liczbę nieprzychylnych komentarzy, wpisów i publikacji na temat swojej marki bądź firmy (99%). Wychwycenie negatywnych wypowiedzi na temat firmy lub marki jest dla specjalistów od komunikacji ważniejsze, niż informacja o ogólnej liczbie publikacji.
- Błędne jest pokutujące nadal przekonanie, że skoro nie prowadzimy komunikacji w Internecie czy mediach społecznościowych, to nie musimy jej monitorować – przestrzega Magdalena Grabarczyk-Tokaj – Opinie konsumentów, klientów o naszej firmie czy marce zawsze mogą w Internecie istnieć, nieważne, czy aktywnie komunikujemy się w sieci czy nie. Wychwycenie na czas krytycznych informacji pozwoli nam skuteczniej zarządzać ewentualnym kryzysem w sieci. Natomiast równie ważne jest posiadanie wiedzy na temat pozytywnych treści na nasz temat, internetowi liderzy opinii mogą być dobrymi i skutecznymi ambasadorami naszej marki. Jednak z badania wynika, że pozytywne opinie są dla specjalistów zdecydowanie mniej istotne niż negatywne. Nasuwa się smutny wniosek, że strategie komunikacyjne ograniczać się mogą głównie do gaszenia pożarów, a nie długofalowych działań.
Co PR-owcy chcą osiągnąć w social media?
fot. mat. prasowe
Efekty oczekiwane dzięki komunikacji w social media
Efekty oczekiwane dzięki komunikacji w social media
– To efekt braku wiedzy na temat działania i możliwości wykorzystania mediów społecznościowych. Dlatego zanim decydujemy się na korzystanie z tego kanału komunikacji warto uprzednio przeanalizować jaką działalność chcielibyśmy tam prowadzić, do kogo kierować komunikaty, a co najważniejsze przetestować możliwości danego narzędzia. Warto też zwrócić uwagę na to, że chociaż PR-owcy chcą budować świadomość marki i lojalność klientów, to najbardziej interesują ich komentarze negatywne, a nie głębsza analiza wypowiedzi użytkowników sieci społecznościowych – komentuje Magdalena Popielewicz, autorka blogu 3M na PRoto.pl.
fot. mat. prasowe
Media najczęściej używane w komunikacji PR
Media najczęściej używane w komunikacji PR
Facebook pozostaje niezaprzeczalnie królem i wyprzedza najbliższą konkurencję o 4 długości. Nk.pl mimo dużej liczby użytkowników nie jest atrakcyjnym kanałem komunikacji dla PR.
SEO i RSS – narzędzia nieskuteczne czy nieznane?
Podstawą obecności w Internecie pozostaje firmowa strona internetowa. 98% badanych uznało, że jest to skuteczne narzędzie w komunikacji PR. Prowadzenie firmowego profilu w serwisie społecznościowym jako bardzo skuteczny sposób komunikacji uznał co trzeci badany.
fot. mat. prasowe
Narzędzia do komunikacji w sieci uważane za bardzo skuteczne
Narzędzia do komunikacji w sieci uważane za bardzo skuteczne
Twitter medium przyszłości
21% badanych chce w przyszłości komunikować się przez Twittera, a nie robi tego obecnie. To bardzo optymistyczny wynik biorąc pod uwagę znikomą popularność tego kanału wśród polskich internautów.
Informacje o badaniu
Badanie „PR-owcu, co wiesz o social media?” jest pilotażowym projektem związanym z uruchomieniem portalu i usługi Kompas Social Media. Badanie przygotowane przez zespół PRoto.pl i Instytutu Monitorowania Mediów przeprowadzono za pomocą ankiety dostępnej na PRoto.pl między 1 a 20 kwietnia 2011 roku na grupie celowej 102 pracowników branży PR w Polsce.
![Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych [© pixabay.com] Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kryptoreklama/Olimp-Laboratories-ukarany-za-kryptoreklame-w-mediach-spolecznosciowych-254490-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl