Branding - budowanie marki
2011-06-07 13:18
Przeczytaj także: Skuteczne zarządzanie marką
Lojalność jest naturalnym czynnikiem stosowania brandingu. Buduje ją tożsamość marki. Marka musi odpowiadać oczekiwaniom klienta w zakresie osobowości, związanych z nią skojarzeń. Efektywny branding, czyli budowa marki i zarządzanie nią gwarantuje wzrost biznesu i osiąganie założonych celów w krótkim czasie. Dzięki marce możliwe jest zarówno obniżanie kosztów, jak i zwiększanie przychodów.
Co daje obniżka kosztów?
- ochronę przed wojnami cenowymi,
- silną pozycję negocjacyjną,
- niższe koszty niwelowania skutków kryzysów,
- lepszych pracowników za relatywne wynagrodzenie,
- wyższą efektywność i dłuższe staże pracy pracowników,
- szybsze wprowadzanie zmian i nowości,
- niższe koszty promocji,
- łatwiejsze dotarcie do klientów.
- ceny premium,
- szybsze sukcesy nowych produktów i ofert,
- łatwiejsze działania partnerskie, prowadzenie ich na lepszych warunkach,
- wyższe ceny licencjonowania bądź używania marki,
- wyższa cena przy sprzedaży marki,
- stałość zakupów,
- poszukiwanie oferty i odmowa substytutów.
- zwiększenie lojalności o 1-3% jest odpowiednikiem wprowadzenia programu obniżającego koszty o 5-15%,
- zwiększenie jakości o 5-6% może zapewnić 50-100% większą spłacalność w czasie całego okresu konsumpcji produktu,
- około 30-50% konsumentów jest chętnych zapłacić o 10-20% wyższą (w stosunku do marki konkurencyjnej) cenę premium za markę, wobec której są lojalni,
-
50% klientów deklaruje gotowość wypróbowania nowych produktów preferowanej marki ze względu na zaufanie, jakim
ją darzy, - koszt pozyskania nowego klienta jest 6-8 razy wyższy od kosztu utrzymania starego.
Ostatnie lata pokazują, że stopniowo zmienia się nasze podejście do zakupów. Podejmujemy decyzję, na którą wpływa nie tylko cena. Co czynić, aby klienci nie kupowali produktów u konkurencji. Jak wejść na nowe rynki i stać się marką poszukiwaną przez klientów? Powinniśmy postawić sobie cel: ZARABIANIE NA MARCE.
Przeczytaj także:
Kreatywna kreacja, czyli budowanie marki
1 2
oprac. : CODES
Więcej na ten temat:
branding, budowanie świadomości marki, budowanie marki, marka, marki, kreowanie marki, promocja marki