Polscy konsumenci a zakupy grupowe
2011-06-08 12:21
Przeczytaj także: Zakupy grupowe zyskują popularność
Pytanie otwarte. Interesujące podsumowanie
Ankieta internetowa zawierała również pytanie dodatkowe. Poprosiliśmy użytkowników, aby opisali ciekawą przygodę związaną z zakupami grupowymi. Oto najbardziej interesujące wnioski:
- Zakupy grupowe łączą ludzi w pary. Jakkolwiek irracjonalnie by to nie brzmiało, wiele osób napisało, że poznało swoją drugą połówkę albo na siłowni, albo w kinie, albo w innym miejscu, gdzie przyszli z kuponem. Warto dodać, że wspomniana druga połówka również miała kupon, co często było bodźcem do rozpoczęcia rozmowy.
- Dzieci kupują prezenty rodzicom, przykład: Dzień Matki. Ten wniosek wydaje się być oczywisty, ale przeglądając wpisy użytkowników spojrzeliśmy na to z innej perspektywy. Wielu z nich napisało, iż normalnie nie byłoby ich stać na zrobienie prezentu mamie czy tacie. Ponad 50% zniżka daje im możliwości, których wcześniej nie mieli.
- Odkrywanie nowych miejsc. Bardzo dużo osób wskazało zakupy grupowe jako idealną okazję do odkrywania nowych miejsc w swoim mieście, jak np. restauracje czy salony piękności. To ostatecznie definiuje zakupy grupowe jako doskonałą drogę dotarcia do nowych klientów.
Informacje o badaniu
Badanie ankietowe przeprowadzono w dniach od 28 maja do 2 czerwca. Typ badania – ankieta internetowa opublikowana na agregatorze GoDealla.pl, w której wzięło udział 1177 użytkowników serwisu.
Przeczytaj także:
Zakupy grupowe po 4 latach - usługi turystyczne
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
zakupy grupowe, serwisy grupowe, portale zakupów grupowych, preferencje zakupowe, zachowania konsumentów