eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyFirmy doceniają marketing społecznościowy

Firmy doceniają marketing społecznościowy

2011-06-09 10:51

Serwisy społecznościowe stają się coraz ważniejszym kanałem komunikacji dla firm na całym świecie. Jak wskazuje badanie przeprowadzone przez firmę Regus, ich znaczenie rośnie z roku na rok. Wyniki badania wykazały, że zarówno polscy (88%), jak i światowi (74%) przedsiębiorcy uważają, iż uwzględnienie serwisów społecznościowych w strategii marketingowej firmy to kluczowy aspekt w drodze do osiągnięcia sukcesu.

Przeczytaj także: Social media jako narzędzie marketingowe

Najnowsze globalne badanie przeprowadzone przez firmę Regus, światowego dostawcę elastycznych środowisk pracy ujawniło, że ostatni rok był niezwykle owocny dla polskich firm, których celem było podbicie rynku z wykorzystaniem serwisów społecznościowych, blogów, mikroblogów oraz forów dyskusyjnych. Badania wykazały, że w 2010 roku 43% polskich firm zdobyło przychylność klientów dzięki działalności prowadzonej za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Na początku 2011 roku odnotowano wzrost do 44%. Badania ujawniły, że tendencja ta obserwowana jest na całym świecie — liczba firm korzystających ze środków społecznego przekazu w celu przyciągnięcia i zapewnienia kontaktu z klientami rośnie z roku na rok.

- Po pokonaniu niesprzyjających tendencji zniżkowych coraz więcej firm zmienia podejście do zwyczajów pracy obowiązujących przed okresem recesji i decyduje się na bardziej elastyczne, konkurencyjne strategie. Od poziomu zarządzania łańcuchem dostaw, przez zwyczaje pracy ograniczające marnotrawstwo, tzw. chmurę obliczeniową i zwiększone użytkowanie komunikacji wideo, aż po działania prowadzone w trybie mobilnym — wszystko to sprawia, że żaden obszar biznesowy nie może zostać przeoczony. Rezultatem tej transformacji jest gwałtowny wzrost znaczenia środków społecznego przekazu w ramach działalności biznesowej, gdyż coraz więcej firm korzysta z możliwości tego kanału, aby zdobyć nowych klientów i zwiększyć lojalność tych już pozyskanych – komentuje Jarosław Pilch z polskiego oddziału firmy Regus.

Na świecie odnotowano 7-procentowy wzrost liczby firm, które z powodzeniem wykorzystały możliwości serwisów społecznościowych takich jak Facebook i w ten sposób pozyskały nowych klientów.
  • 52% firm na świecie i 56% firm z Polski korzysta ze stron internetowych typu Twitter czy Weibo, aby przyciągnąć klientów oraz zapewnić stały kontakt i przepływ informacji pomiędzy usługodawcą a klientem.
  • 54% firm w Polsce, w porównaniu z 53% wg danych globalnych, zachęca swoich pracowników do przyłączenia się do społeczności takich serwisów jak Linkedin, Xing czy Viadeo.
  • Dwie piąte (39%) firm na świecie oraz w Polsce przeznacza na działalność handlową opartą na serwisach społecznościowych do 20% budżetu marketingowego.

Korzystanie z serwisów społecznościowych stało się więc koniecznością. Niemniej jednak podkreśla się potrzebę zachowania równowagi pomiędzy tradycyjnymi i cyfrowymi technikami marketingowymi, gdyż, jak potwierdzają polscy (63%) i światowi (61%) przedsiębiorcy, bez zastosowania obu tych metod kampanie marketingowe nie spełniłyby swojej roli.

Informacje o badaniu
Wyniki globalnej ankiety firmy Regus opierają się na informacjach udzielonych przez ponad 17 000 kierowników i właścicieli firm z 80 krajów.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: