Spółki giełdowe a komunikacja z mediami
2011-06-13 11:21
Ocena zmian standardów komunikacji w ciągu ostatnich 5 lat © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Komunikacja z mediami w zarządzaniu kryzysowym
Wyniki pierwszego tego typu badania w Polsce zaprezentowano na III Kongresie Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych organizowanym przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Martis CONSULTING był partnerem merytorycznym Kongresu.Zdaniem zdecydowanej większości ankietowanych dziennikarzy poprawiły się standardy komunikacji spółek w ciągu ostatnich 5 lat.
fot. mat. prasowe
Ocena zmian standardów komunikacji w ciągu ostatnich 5 lat
- To pokazuje, że wysiłek związany z edukowaniem polskiego rynku kapitałowego nie poszedł na marne. Im lepsze standardy, tym większe zaufanie do spółek, a to z kolei przekłada się na ich wyższą giełdową wycenę – komentuje Dariusz Jarosz, prezes zarządu Martis CONSULTING.
fot. mat. prasowe
Źródła informacji o spółce
fot. mat. prasowe
Największe problemy w komunikacji ze spółkami
Wśród instytucji rynku kapitałowego najlepsze oceny uzyskała Giełda Papierów Wartościowych oraz Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych a najniższe Komisja Nadzoru Finansowego.
Zdaniem większości mediów (60,7% ankietowanych) współpraca z agencją PR/IR poprawia komunikację ze spółką. Jednocześnie podkreślają, że powinna to być profesjonalna firma świadcząca usługi na najwyższym poziomie.
Informacje o badaniu
Projekt badawczy „Oczekiwania mediów wobec spółek giełdowych” był realizowany metodą indywidualnych wywiadów pogłębionych (Individual In-Depth Interview) z przedstawicielami mediów ekonomicznych, w szczególności z redaktorami naczelnymi poszczególnych redakcji oraz wybranymi dziennikarzami. Dodatkowym zastosowanym w badaniu instrumentem była anonimowa ankieta internetowa, skierowana do szerokiego grona dziennikarzy mediów ekonomicznych. W badaniu przeprowadzonym od 9 do 31 maja 2011 r. uzyskano 60 odpowiedzi ankietowych oraz przeprowadzono 15 wywiadów pogłębionych. Pomysłodawcą i autorem projektu badawczego jest agencja doradztwa komunikacyjnego Martis CONSULTING, posiadająca status Edupartnera GPW.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl