Telewizja do lamusa?
2004-12-12 00:16
Przeczytaj także: Prasa, radio, Internet: media komplementarne?
W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Europie nastąpiła prawdziwa eksplozja szybkiego internetu – o ile przed rokiem liczba osób z dostępem do łącz szerokopasmowych wyniosła na naszym kontynencie 34 mln, to teraz szacuje się ją już na 54 mln. Jest to przeszło połowa internautów w Europie.Popularność internetu odbiera jednak "klientów" telewizji. Co czwarty użytkownik internetu spędza na kontaktach z siecią czas wcześniej spędzany przed odbiornikiem telewizyjnym. Według Nielsen/NetRatings, w wypadku posiadaczy dostępu szerokopasmowego te wskaźniki są jeszcze wyższe.
Nowe możliwości, jakie otwierają się przed posiadaczami szybkich łącz – dostęp nie tylko do stron WWW, ale i do szerokiej gamy treści multimedialnych – sprawiają, że internauci zmieniają sposób spędzania wolnego czasu. Aż 40% ankietowanych właścicieli łącz szerokopasmowych przyznało, że mniej czasu spędza na oglądaniu telewizji.
Te dane w połączeniu z informacją, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba szybkich łącz ma ulec podwojeniu każą przypuszczać, że "hierarchia" na rynku mediów już wkrótce ulegnie zmianie. Można spodziewać się spadku wartości rynku reklam telewizyjnych – reklamodawcy przesuną większą część nakładów do internetu. Negatywne wpływy odczują zapewne także inne media, jak radio czy prasa.