Flota samochodowa 2011
2011-06-16 12:26
Prognoza ewolucji flot pojazdów w ciągu trzech kolejnych lat © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polska flota samochodowa 2010
fot. mat. prasowe
Prognoza ewolucji flot pojazdów w ciągu trzech kolejnych lat
Tegoroczne badanie CVO, oprócz sondowania trendów panujących na rynku flotowym, porusza dwie niezwykle istotne kwestie, związane z odpowiedzialnością firm za bezpieczeństwo drogowe, a także potencjałem rozwoju aut z zasilaniem innym niż spalinowe.
fot. mat. prasowe
Główne sposoby finansowania floty
Wyniki sondażu wskazują, że w kwestii perspektyw rynkowych, polskie przedsiębiorstwa dużo lepiej oceniają swoją kondycję i przyszłość widzą w dużo lepszych barwach, niż te z pozostałych państw objętych badaniem. Aż 42% polskich firm przewiduje, że stan ich floty zwiększy się w perspektywie najbliższych trzech lat, co jest najlepszym wynikiem wśród badanych państw.
Odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze, to według Barometru CVO, pole do dużej poprawy, zwłaszcza w kontekście niedawno ogłoszonej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Polskie przedsiębiorstwa zaledwie w nikłym odsetku wdrażają programy podnoszące umiejętności swoich pracowników w zakresie bezpiecznej jazdy. Gorzej sytuacja prezentuje się tylko w Grecji. Niewątpliwym liderem w kwestii bezpieczeństwa aut flotowych są Czechy, gdzie aż 99% firm wprowadza programy podnoszenia kwalifikacji swoich kierowców.
fot. mat. prasowe
Szkolenie w zakresie bezpiecznej jazdy
W związku z coraz bardziej istotną rolą pojazdów z alternatywnym źródłem zasilania, Corporate Vehicle Observatory podjęło się zbadania potencjału rozwoju tego typu aut w zastosowaniach profesjonalnych. Wynik sondażu nie jest jednak zbyt obiecujący i wskazuje, że przed przedsiębiorstwami jeszcze długa droga, zanim auta elektryczne czy hybrydowe na dobre zagoszczą w ich flotach. Czynników, które o tym decydują jest wiele, a na ich czele stoją obawy związane z dostosowaniem ich możliwości do zastosowań firmowych oraz technicznymi ograniczeniami aut wyposażonych w silniki inne niż spalinowe. Wśród bodźców zachęcających do zakupu takich aut, polscy przedsiębiorcy wskazują przede wszystkim dopłaty rządowe i ograniczenie kosztów związanych z użytkowaniem tego typu floty.
Konferencja związana z szóstą edycją Barometru CVO odbyła się 15 czerwca na Moście Północnym w Warszawie. Wśród prelegentów i gości obecni byli przedstawiciele rządu, Parlamentu, instytucji związanych z bezpieczeństwem drogowym, a także reprezentanci firm flotowych.
Informacje o badaniu
Barometr CVO jest odzwierciedleniem świadomości i postaw decydentów rynku flotowego; wyznacznikiem nowych trendów czy, w przypadku ważnych dla branży tematów, podstawą do wszczęcia powszechnej dyskusji. Próba: 4 518 wywiadów, w tym 300 w Polsce. Grupa docelowa: Decydenci w obszarze floty firmowej. Metoda badawcza: system CATI (wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo). Okres zbierania informacji: Q1 2011.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl