Kobieta - menedżer a rynek pracy
2011-06-24 11:24
Czy jest Pani zadowolona z oferty finansowej, jaką zaproponowano Pani w obecnej firmie? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy menedżerowie a poszukiwanie pracy
fot. mat. prasowe
Jakie są wg Pani najskuteczniejsze metody pozyskiwania pracy?
Panowie rzadziej przygotowują profesjonalne CV skrojone pod konkretnego pracodawcę i stanowisko: co drugi badany wysyła swój życiorys w niezmienionej formie na wszystkie wakaty, na które aplikuje w porównaniu do 70% kobiet które dopasowują swoje CV w zależności od stanowiska i branży. „Kobiety poświęcają więcej czasu i wysiłku, niż mężczyźni na znalezienie wymarzonej posady. Są one również bardziej selektywne w wyborze ofert pracy i przed aplikowaniem chcą za wszelką cenę upewnić się, że będzie to właśnie ta odpowiednia” - komentuje Michał Młynarczyk, Dyrektor Zarządzający HAYS Poland. „Panie obawiają się, że czas znalezienia nowej pracy nie będzie krótki, dlatego tej następnej szukają ostrożnie. Z naszych obserwacji wynika, że w wielu branżach polskie menedżerki pracują dłużej w jednym miejscu niż mężczyźni, rzadziej decydując się na zmianę pracy. Sądzę jednak, że umacniający się rynek kandydata, może zmienić tę sytuację”.
Niestety, zwiększone wysiłki na szukanie pracy nie przekładają się na większe zadowolenie z otrzymanej oferty finansowej. Menedżerki i specjalistki są rzadziej niż panowie usatysfakcjonowane poziomem zaoferowanego im wynagrodzenia. Aż 58,1% ankietowanych pań nie jest zadowolona z pensji, jaką zaproponowano im w obecnej firmie, w porównaniu do 52% mężczyzn. „Być może wynika to z faktu, iż oczekiwania kobiet są dużo skromniejsze. Często, kiedy pytamy kandydatów, kobietę i mężczyznę o podobnym profilu zawodowym o ich wymagania finansowe okazuje się, że kobieta ma je o około 15-20% niższe. Później po zmianie pracy ta różnica może powodować frustrację” - wyjaśnia Michał Młynarczyk. „Większa zuchwałość, oczywiście w granicach rozsądku, na pewno przyda się na rozmowie kwalifikacyjnej. Kobiety powinny być bardziej świadome swojej wartości rynkowej i odważniej domagać się wynagrodzenia adekwatnego do ich wiedzy i doświadczenia, aby nowa pensja była zbieżna z realiami rynku pracy”.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl